کاهش ۳۰ هزار تومانی قیمت گوشت قرمز در یک هفته اخیر

رییس شورای تامین دام کشور، از کاهش ۳۰ هزارتومانی قیمت گوشت قرمز طی یک هفته اخیر خبرداد و گفت: قیمت دام زنده و گوشت قرمز روندی کاهشی است که این روند ادامه دارد تا به نقطه تعادل برسد.

به گزارش ایمنا، «منصور پوریان» درباره بازار گوشت قرمز افزود: وضعیت تولید دام سبک و سنگین کشور مناسب است و هیچ کمبودی در زمینه تأمین گوشت قرمز کشور نداریم.

وی با اشاره به اینکه گرانی اخیر در اثر تقاضای کاذب رخ داد، اظهار کرد: طی یک هفته اخیر، در بخش گوشت قرمز ۳۰ هزار تومان، در بخش دام سبک و سنگین نزدیک ۱۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته‌ایم.

به گفته وی، قیمت هر کیلوگرم دام زنده گوسفندی در هفته‌های گذشته به ۵۵ هزار تومان و دام سنگین به ۴۵ هزار تومان رسیده بود، اما اکنون هر کیلو دام سبک به ۴۵ هزار و دام سنگین ۳۵ هزار تومان شده است.

رئیس شورای تأمین دام کشور تصریح کرد: با توجه به نرخ فعلی دام زنده، قیمت هر کیلوگرم لاشه گوسفندی ۹۵ هزار تومان و لاشه گوساله ۸۰ هزار تومان معامله می‌شود، در حالی که قیمت برای لاشه گوسفندی باید به کمتر از ۹۰ هزار تومان و برای لاشه گوساله به کمتر از ۷۵ هزار تومان برسد.

وی ادامه داد: قیمت گوشت قرمز در هفته گذشته با نرخ حداقل ۱۴۰ هزار تومان عرضه می‌شد که در هفته جاری به ۱۱۰ هزار تومان کاهش یافته است. نرخ گوشت قرمز بر اساس بخش‌های مختلف لاشه (قلوه‌گاه، ران، راسته و …) متغیر بوده و بهای ۱۱۰ هزار تومان مربوط به بخش‌های کم‌کیفیت‌تر لاشه است.

پوریان با بیان اینکه در شرایط فعلی، دام زنده تنها قیمت گذاری می‌شود و خریداری ندارد، گفت: روند کاهش قیمت گوشت قرمز تا متناسب شدن مصرف و عرضه ادامه خواهد داشت.

ضرر دام پروران به دلیل نرخ بالای نهاده‌های دامی

پوریان ادامه داد: اکنون صنعت دامپروری و دامداری کشور با مشکل افزایش چند برابری قیمت نهاده‌ها و تصمیم‌گیری‌های یکباره روبروست که در قیمت‌گذاری این محصول تأثیر بسزایی دارد؛ به طور مثال تصمیم‌گیری سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر عدم جابجایی دام زنده و موضوع قاچاق دام از جمله مواردی است که در بازار گوشت قرمز و دام زنده، تأثیر دارد.

وی با بیان اینکه صنعت دامپروری کشور با وجود تولید مناسب در رکود بر سر می‌برد، گفت: انتظار می‌رود شرکت پشتیبانی دام کشور برای تهیه ذخایر خود وارد خرید حمایتی از دامداران شود تا ذخایر را از منابع داخلی تأمین کند.

رئیس شورای تأمین دام کشور افزود: به‌زودی بخشی از گوشت منجمد که توسط بخش خصوصی در سردخانه‌ها نگهداری می‌شده نیز به بازار عرضه می‌شود که همین امر نیز موجب افت قیمت‌ها خواهد شد.

به گفته وی، فاصله قیمت گوشت منجمد تا گوشت گرم بیش از ۱۵ هزار تومان است.

منبع: ایرنا

کد خبر 454450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    0 0
    شما که قیمت دام و آوردین پایین قیمت جو و تغذیه و دارها رو هم پایین بیاورید از همه طرف دامدار بدبخت تحت فشاره اصلا کسی به فکر مردم نیست
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
      0 0
      واقعا راست میگن چرا هیچکی به فکر ملت نیست من که دیگه بخدا دارم کلی ضرر میکنم بخاطر اینکه از یه طرف خوراک دام بسیار بالاست واز طرفی قیمتای گوسفند رو اوردن پایین درکل دامدار بدبخته بخاطر اینکه از قشر ضعیف مردمه امسالو رد کنم دیگه واسه هفت پشتم بسه برم سراغ گوسفند
  • مجید IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    بازار گوسفند را تعطیل کردین بخاطر کرونا مردم بدبخت دامشونه کجا بفروشند
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    آقای منصور پوریان هر بره روزی یک پرس اکبر جوجه میخورن کجای که انقد میگی گوشت گران دام دار بیچاره میشه یک فکری بکشین
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
    0 0
    فکر کردین قیمت گوشت قرمز رو بیارین پایین شاهکار کردین دامداریها ضرر بکنن که اصلا برای کسی مهم نیست.اگه راست می گین قیمت بقیه ی کالاها رو بیارین پایین.که همشون چند برابر شدن.
  • عباس IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    خاک بر ما دامدارها که داریم جون میکنیم ضرر میکنیم تا گوشت مفت برسه به دست یه عده که تو خونشون نشستن دارن کیف میکنن که طلا و ماشینشون هر روز داره با ارزشتر میشه
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    همه خوشحال هستند بخاطر خم شدن کمر کشاورز و دام دار خوشحال نباشید.