آغاز دوباره طرح احداث باغستان ابرکوه

شهردار ابرکوه گفت: طرح «باغستان ابرکوه» با هدف توسعه سرانه فضای سبز، بهره‌مندی از هوای پاک و ایجاد کمربند سبز برای این شهر پس از چند سال رکود، مجدداً آغاز شد.

به گزارش ایمنا، حسین حاتمی از آغاز مجدد طرح «باغستان ابرکوه» که قریب به سه سال مسکوت مانده بود خبر داد و اظهار کرد: طرح باغستان یا باغشهر از جمله طرح‌هایی است که توسط هیئت‌وزیران در سال‌های گذشته برای شهرها به تصویب رسیده است.

وی افزود: طرح مذکور که یک بافت باغی است با ارائه خدمات آب و برق، امکان استقرار را به شهروندان داده و ضمن اینکه نیاز شهرها به فضای سبز را مرتفع می‌کند، به صورت یک فیلتر عمل می‌کند تا مردم از هوای سالم‌تری بهره‌مند شوند.

شهردار ابرکوه گفت: مطالعات اولیه طرح باغستان ابرکوه در سال‌های ۹۵ و ۹۶ آغاز شد، اما در سال‌های اخیر مسکوت ماند، لذا مجموعه شهرداری در نظر دارد نسبت به فعال کردن طرح، تکمیل مطالعات انجام شده، تهیه طرح نهایی، اخذ مجوزهای لازم، تملک زمین و تأمین آب موردنیاز اقدام کند.

حاتمی با بیان این‌که اجرای طرح مذکور تلاشی است برای کاهش آلودگی‌های محیطی و هوا و زیست‌پذیرتر کردن شهر ابرکوه، تصریح کرد: طرح نامبرده نیازمند حداقل بیش از ۲۰ هکتار زمین است که مکان‌یابی اولیه آن انجام شده و پس از تکمیل مطالعات و پیگیری‌هایی که توسط شهرداری انجام می‌شود، در صورت اخذ مجوزهای لازم عملیات اجرایی هم به سرعت آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که لازم است در آینده در اطراف شهر یک کمربند سبز مناسب داشته باشیم، ادامه داد: امید است با اجرای طرح باغستان ابرکوه علاوه بر ایجاد فضایی مناسب برای تنفس شهری، فضای تفریحی موردنیاز شهروندان را فراهم کنیم.

شهردار ابرکوه تأکید کرد: در این مسیر به شدت نیازمند همراهی مسئولان شهرستانی و استانی هستیم که با حمایت آنان، گام‌های پیشرفت پروژه را بلندتر برداریم.

منبع: فارس

کد خبر 454385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.