تولید ۴ فرآورده طبیعی با اجزای گیاهی برای بهبود علائم کووید ۱۹

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: چهار فرآورده طبیعی با اجزای گیاهی برای بهبود علائم کووید ۱۹ از کمیسیون قانونی سازمان غذا و دارو مصوبه گرفتند، دو مورد آنها توانستند مجوز تولید موقت ۶ ماهه را اخذ کنند و دو داروی دیگر هنوز مجوز تولید نگرفته‌اند.

به گزارش ایمنا، کیانوش جهانپور با اعلام این خبر، اظهار کرد: هیچ کدام از این داروها داروی درمان کووید ۱۹ نیستند اما اثراتی برای بهبود علائم این بیماری داشته‌اند که باید مراحل بررسی بیشتر را طی کنند.

وی گفت: اولین داروی گیاهی از این مجموعه یک اسپری دهانی با نام PHR ۱۶۰ است که حاوی شش اسانس گیاهی است و با توجه به نتایج کارآزمایی بالینی ارائه شده در صورت مصرف به بهبود عوارض ریوی کووید ۱۹ شامل تنگی نفس، سرفه و اکسیژن رسانی شریانی کمک می‌کند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: داروی دوم شربت موکوزیفت حاوی عصاره آبی میوه دو گیاه است که با توجه به مدارک کارآزمایی بالینی ارائه شده، در صورت مصرف به بهبود علائم خستگی و بی اشتهایی در بیماران مبتلا به کووید ١٩ کمک می‌کند، این دو دارو مجوز تولید موقت ۶ ماهه را دریافت کرده‌اند و وارد بازار شده‌اند.

جهانپور ادامه داد: فرآورده طبیعی دیگر یک شربت حاوی هفت جز گیاهی است که هنوز نام آن تأیید نشده اما بر اساس نتایج کارآزمایی بالینی ارائه شده، اعلام شده که در کاهش دوران بستری و بهبود هایپوکسی (کاهش اکسیژن رسانی به بدن) مؤثر است که مراحل بررسی آن در سازمان غذا و دارو ادامه دارد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: چهارمین فرآورده طبیعی در این مجموعه یک شربت حاوی یک گیاه دارویی است که اسناد آن با نام آن وال اس در کمیسیون قانونی سازمان غذا و دارو در حال بررسی است و بر اساس نتایج کارآزمایی بالینی، اعلام شده که در بهبود برخی علائم بیماری کووید ۱۹ مؤثر است.

وی به ایرنا گفت: هنوز هیچ کدام از این داروها به عنوان داروهای تأئید شده در درمان کرونا مطرح نیستند و به طور کلی در دنیا هنوز هیچ داروی اختصاصی برای درمان کرونا تأئید نشده است.

کد خبر 454367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.