درمان پوکی استخوان با مصرف سنجد

یک مشاور طب سنتی گفت: میوه سنجد برای مبتلایان به نرمی و پوکی استخوان مؤثر بوده و به خاطر وجود ویتامین K ضد خونریزی است.

بهنام یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مزاج سنجد نسبت به میوه‌های دیگر سردتر و خشک‌تر است، اظهار کرد: میوه سنجد قابض بوده و به خاطر وجود ویتامین K ضد خونریزی است.

وی با اشاره به اینکه سنجد رفع کننده سموم معده و روده است، ادامه داد: سنجد تسکین دهنده سر درد بوده و بوییدن گل سنجد برای افراد فلج و کسانی که "لقوه" دارند مفید و آرام‌بخش است. همچنین میوه سنجد برای مبتلایان به نرمی و پوکی استخوان مؤثر است.

این مشاور طب سنتی در خصوص روش استفاده از پودر سنجد، تصریح کرد: دو قسمت پودر سنجد و یک قسمت پودر سویای بو داده را با عسل مخلوط کرده و روزی یک قاشق غذاخوری با یک لیوان شیر میل کنید، این ترکیب یک صبحانه مقوی برای مردان و زنان خواهد بود.

وی با توضیح اینکه برگ درخت سنجد به صورت ضماد باعث سر باز کردن سریع دمل می‌شود، خاطرنشان کرد: برگ درخت سنجد را با حرارت ملایم در روغن زیتون بجوشانید، روغن به دست آمده برای ورم مفاصل و اعضای بی‌حس بدن مفید و تأثیر گذار است. اگر با این روغن موی سر را ماساژ دهید، باعث بلندی مو خواهد شد.

یوسفیان با تاکید اینکه میوه سنجد ضد یرقان است، توضیح داد: خوردن سنجد تکرر ادرار را درمان می‌کند و برای افرادی که دچار سکسکه می‌شوند مفید است. مصرف سنجد درمان‌گر ورم کیسه صفرا و تب بر است و باعث قوی شدن ساق پا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سنجد عامل بیماری جذام را از بین می‌برد، تاکید کرد: سنجد برای افرادی که یبوست دارند مضر است، کلیه‌ها را گرم و معده را تمیز می‌کند و برای درمان خونریزی‌های غیرطبیعی در زنان مؤثر است.

این مشاور طب سنتی سنجد را ضد بلغم دانست و گفت: مزه‌مزه کردن جوشانده پوست سنجد ریشه دندان را محکم و از خونریزی لثه جلوگیری می‌کند.

کد خبر 454197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.