نقش دوربین‌های ترافیکی در کنترل ویروس کرونا

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از نقش دوربین‌های ترافیکی در کنترل ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ مجید رنجبر، اظهار کرد: در خصوص مصوبات ستاد مبارزه با کرونا، یکی از وظایف پلیس راهور توجه، تذکر و ملزم ساختن شهروندان به استفاده از ماسک است که در این باره پلیس به رانندگان وسایل نقلیه عمومی و مسافران آنها تذکر می‌دهد.

وی افزود: افسران پلیس رانندگان تاکسی و رانندگان اتوبوس را توجیه می‌کنند که هم خودشان و هم مسافرانشان از ماسک استفاده کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این راستا دو کد جریمه‌ای ۲۱۷۸ و ۲۱۷۹ ایجاد شده است که رانندگان ۱۰۰ هزار تومان و به ازای هر مسافر ۲۰ هزار تومان جریمه در نظر گفته شده است.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: در حال حاضر این امر در ۱۷۰ نقطه از شهر تهران اتفاق می‌افتد، به این معنا که افسران پلیس در تمام چهارراه‌ها، میادین و خیابان‌های اصلی حضور دارند و برای قطع زنجیره بیماری کرونا تلاش می‌کنند.

سرهنگ رنجبر گفت: افسران پلیس با حضور در ایستگاه‌های اتوبوس و با استفاده از بلندگوها تذکر لسانی می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه روزانه میزان زیادی تذکر لسانی انجام می‌شود، ادامه داد: در طول یک روز بیش از ۴۰۰ جریمه برای عدم استفاده از ماسک برای رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه عمومی اعمال می‌شود. همچنین بیش از ۷ هزار تذکر لسانی انجام می‌شود.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در پاسخ به این سوال که اعمال جریمه از طریق دوربین‌های این مرکز صورت می‌گیرد، افزود: افسران ما در مرکز، با استفاده از دوربین موقعیت افرادی که ماسک ندارند را به افسران حاضر در خیابان گزارش می‌دهند و از این طریق تذکر انجام می‌شود. دوربین‌های ما جریمه نمی‌کنند.

سرهنگ رنجبر به میزان گفت: در صورت تحویل ماسک به پلیس راهور، توزیع ماسک رایگان در بین شهروندان صورت می‌گیرد.

کد خبر 454111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.