هنر نقاشی‌خط در جانان

نمایشگاه جانان به هنرمندی رامین خرم‌زاده و نمایشگاه گردانی ندا تجدد در گالری گذر سعدی میزبان هنر دوستان است.

ندا تجدد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نمایشگاه حاضر، چکیده‌ای از فعالیت‌های سه سال گذشته رامین خرم‌زاده بدون محدودیت در انتخاب نوع تکنیک، شعر و متن است. هنرمند در این آثار گاهاً بعضی از اشعار و آیات را به نسبت حس و حال شخصی، با رعایت اصول و قواعد خوشنویسی در کنار رنگ و فرم اجرا و بعضی دیگر را به صورت بداهه، کاملاً رها و بدون چارچوب خلق کرده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه، تعداد بیست تابلو با ابعاد بزرگ‌تر از یک متر با محتوای سوره‌های قرآنی توحید، هو و اشعار شعرای ایران زمین ارائه شده است. در نحوه اجرای تابلوهای نمایشگاه "جانان" تلاش شده تمام شیوه‌های مرسوم نقاشی خط اجرا شود تا مخاطبین تا با تمام سبک‌ها و شیوه‌های نقاشی خط آشنا شوند.

این نمایشگاه گردان، افزود: یک سری از تابلوها با اصول و قواعد خوشنویسی به همراه مبانی هنرهای تجسمی رعایت شده و برخی دیگر از تابلوها خارج از چهارچوب خوشنویسی اجرا شده، چرا که فرم و رنگ مد نظر بوده است.

تجدد درباره اهداف این نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه با هدف ایجاد هیجان و شور در دوران شیوع کرونا برپا شده تا روحیه امید در مردم دمیده شود. استقبال از نمایشگاه با توجه به شیوع کرونا بیش از انتظار بود.

گفتنی است، نمایشگاه جانان تا ۲۰ آبان ماه در خیابان استانداری، گذر سعدی عمارت سعدی گالری شماره یک، میزبان هنر دوستان است.

کد خبر 454045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.