ترامپ تنهاترین فرد در آمریکا است

یک کارشناس روابط امور بین الملل گفت: تنها افرادی مانند بن سلمان، نتانیاهو و بن زاید از شکست ترامپ نگران هستند.

علی امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اقداماتی که پس از آن انجام خواهد داد، اظهار کرد: دونالد ترامپ تنهاترین فرد در ایالت متحده آمریکا است؛ زیرا حتی نزدیکانش هم از وی فاصله گرفتند و فاکس نیوز که رسانه‌ای نزدیک به جمهوری خواهان تلقی می‌شود، شکست رسمی‌اش را اعلام کرد. ادعاهای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات پذیرفتنی نیست.

وی افزود: احتمال دارد ترامپ بتواند پرونده انتخابات را به دیوان عالی آمریکا ارجاع دهد، اما به دلیل اختلاف فاحش رأی الکترال بایدن نسبت به وی، شکایات و ادعاهای جمهوری خواهان و ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات بیهوده خواهد بود.

این کارشناس روابط بین‌الملل با اشاره به سیاست‌های بایدن در مقابل ایران تاکید کرد: قطعاً با شکست ترامپ دنیا نفس راحتی خواهد کشید و تنها افرادی مانند بن سلمان، نتانیاهو و بن زائد از شکست وی نگران هستند.

امیدی در ادامه خاطرنشان کرد: عرصه بین‌المللی جاده همواری نیست و موانع زیادی در این عرصه وجود دارد؛ بنابراین بهترین سیاست کشورها برای حضور در عرصه بین‌المللی اتخاذ تدبیری است که بتواند در راستای منافع ملی این موانع را پشت سر بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: با پیروزی جو بایدن بهتر است جمهوری اسلامی ایران با حفظ کرامت و عزت ملی، تدبیری حکیمانه در برابر آمریکا اتخاذ کند.

این کارشناس روابط بین‌الملل تصریح کرد: محمدجواد ظریف با صراحت اعلام کرد تیم جو بایدن متفاوت با ترامپ است و همچنین تاکید کرد که دولت جدید آمریکا باید به جای شعار، عمل کند که نشانه خوبی است.

کد خبر 454041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.