حمایت کمیته امداد از ۷۵۶ هزار دانش‌آموز نیازمند

معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اشاره به حمایت این نهاد از ۷۵۶ هزار دانش‌آموز نیازمند در سراسر کشور، گفت: ۶ هزار دانش‌آموز نخبه از حمایت‌های تحصیلی و فرهنگی کمیته امداد برخوردار هستند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حجت‌الاسلام علی جعفری با بیان اینکه بیش از ۷۵۶ هزار دانش‌آموز در سراسر کشور از خدمات تحصیلی و فرهنگی کمیته بهره‌مند هستند، افزود: از این تعداد ۱۸۸ هزار نفر در مقطع ابتدایی اول و ۲۱۰ هزار نفر در مقطع ابتدایی دوم در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: همچنین کمیته امداد در مقطع متوسطه اول و دوم بیش از ۳۵۸ هزار دانش‌آموز را مورد حمایت قرار داده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد تاکید کرد: از میان دانش‌آموزان تحت حمایت، نزدیک به ۶ هزار دانش‌آموز نخبه و استعداد برتر در زمینه علمی، قرآنی، ورزشی، فرهنگی، هنری و تحصیلی شناسایی شده‌اند.

جعفری با بیان اینکه ۳۴۳ نفر از این نخبگان در زمینه قرآنی دارای استعداد ویژه هستند، اظهار کرد: همچنین ۵۹۸ نفر از این دانش‌آموزان در زمینه علمی و پژوهشی شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت موفق به ثبت اختراعاتی شده‌اند، خاطرنشان کرد: ۶۵۰ نفر در زمینه فرهنگی و هنری و مابقی در زمینه‌های تحصیلی، ورزشی و … دارای استعداد برتر هستند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد با تشریح خدمات این نهاد به دانش‌آموزان تحت حمایت گفت: کمک به تأمین هزینه‌های تحصیلی و خرید پوشاک و لوازم‌التحریر در اولویت حمایت از این فرزندان است. همچنین این دانش‌آموزان از کمک هزینه‌های شرکت در کلاس‌های آموزشی و کمک‌تحصیلی برخوردار می‌شوند.

جعفری اضافه کرد: تأمین هزینه‌های شرکت در آزمون آمادگی کنکور و کلاس‌های کنکور و ارائه خدمات مشاوره تحصیلی، فرهنگی و تربیتی از دیگر خدمات کمیته امداد به دانش‌آموزان تحت حمایت است.

وی به کمک‌های مالی برای تهیه ملزومات کمک آموزشی مانند تبلت و لوازم کمک‌تحصیلی اشاره کرد و افزود:

تأمین بخشی از هزینه‌های شرکت در مسابقات، همایش‌ها، و جشنواره‌های علمی داخل کشور برای دانش‌آموزان تحت حمایت نیز برعهده کمیته امداد است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد گفت: تجلیل از حافظان قرآنی و دارندگان رتبه‌های برتر در مسابقات استانی و کشوری، نفرات برتر آزمون‌های تحصیلی، علمی و کنکور سراسری و دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در مدارس سمپاد نیز از دیگر خدمات کمیته امداد به دانش‌آموزان نیازمند است.

کد خبر 454029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.