منطقه گردشگری حاجی آباد لاهیجان آماده حضور سرمایه‌گذاران

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: شرایط لازم برای رونق گردشگری حاجی آباد لاهیجان فراهم شده است و منتظر حضور و مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه هستیم.

جواد نجار تمیزکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به محور فعالیت‌های شورای شهر دوره پنجم لاهیجان، اظهار کرد: شرایط سخت اقتصادی و افزایش تورم این شورا را در وضعیت متفاوت‌تری نسبت به قبل از نظر اجرای پروژه‌ها قرار داده است.

وی با بیان اینکه اگر شهرداری‌ها نتوانند به کسب درآمد و توانایی لازم برای پیشبرد امور برسند دچار ضرر و زیان خواهند شد، افزود: با وجود همه مشکلات اقتصادی که شهرداری و شورای شهر پنجم را درگیر کرده است توانسته‌ایم سرپا بمانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با تاکید بر اینکه اجرای قوانین و مقررات سختگیرانه در خصوص ساخت و ساز، درآمدزایی را برای شهرداری سخت کرده، خاطر نشان کرد: تورم و روند افزایشی قیمت زمین در شهرهای استان گیلان به ویژه شهر لاهیجان، صنعت ساختمان را درگیر مشکلات جدیدی کرده است که تبعات آن بر درآمدزایی حاصل از ساخت سازهای شهرداری اثر منفی زیادی داشته است.

تمیزکار در خصوص راهکار کسب درآمدهای پایدار شهری در شهر لاهیجان گفت: درآمد پایدار توسط سرمایه‌گذار در شهر شکل می‌گیرد که با توجه به نوسانات اقتصادی موجود، جذب سرمایه‌گذار در بخش فرهنگی و گردشگری سخت شده است.

وی گفت: شرایط سخت اقتصادی سبب شده است که کسب درآمدهای پایدار شهری از طریق مشارکت بخش خصوصی در چند سال‌ اخیر موفقیت آمیز نباشد.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با تاکید بر اینکه در جهت ایجاد درآمدهای پایدار شهری توانسته‌ایم زیر ساخت‌ها و بسترهای لازم را فراهم کنیم، تصریح کرد: مشکلات مناطق گردشگری شهر لاهیجان در خصوص تصرف زمین‌ها و سند مالکیت شش‌دانگ با موفقیت حل و فصل شده است.

وی گفت: شرایط لازم برای رونق گردشگری حاجی آباد لاهیجان فراهم شده است و منتظر حضور و مشارکت بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در این منطقه هستیم.

تمیزکار تمرکز سرمایه گذاری در پارک حاجی آباد را جهت دستیابی به درآمدزایی بسیار مناسب دانست و اظهار کرد: به علت درهم شکسته شدن تراکم جمعیت و موقعیت جغرافیایی این بخش می‌توان چشم‌انداز قابل قبولی برای مدیریت شهری متصور شد.

وی با اشاره به اینکه احداث پارک بانوان در لاهیجان توسط شورای چهارم کلید خورده بود، افزود: در شورای پنجم توانسته‌ایم امکانات و مبلمان شهری برای تنها پارک بانوان لاهیجان را فراهم کنیم.

تمیزکار از شهروندان لاهیجانی درخواست کرد مشکلات و انتقادات مربوط به مدیریت شهری را موکول به زمان انتخابات و فضای مجازی نکنند و اظهار کرد: مردم مستقیماً مسائل و مشکلات شهری را با شهردار و اعضای شورای شهر مطرح کنند چون در طرح انتقادات و خواسته‌های شهروندان نیاز به هیچ‌گونه واسطه‌ای نیست.

کد خبر 453936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.