نوسازی ۴۰ درصد تجهیزات و تاسیسات آبرسانی قطره‌ای در منطقه ۴

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: در طول سه سال گذشته ۴۰ درصد تجهیزات و تاسیسات آبرسانی قطره‌ای در این منطقه نوسازی شده و ۱۰ کیلومتر شبکه آبرسانی ایجاد شده است.

رضا اخوان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نگهداری فضای سبز نیازمند تأمین آب از حوضه‌های مختلف است که با بهره‌برداری از پساب جنوب، احداث تصفیه خانه و لوله‌گذاری متعدد این اقدام در حال انجام است.

وی افزود: در هفت هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت منطقه حدود ۱۲ کیلومتر لوله گذاری انتقال آب و هفت هزار کیلومتر لوله گذاری برای آبرسانی قطره‌ای انجام می‌شود.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان ادامه داد: تجهیزات و تأسیسات آبرسانی قطره‌ای با توجه به گذر زمان حدود ۷۰ درصد فرسوده شده بود که در طول سه سال گذشته ۴۰ درصد آن نوسازی شد و ۱۰ کیلومتر شبکه آبرسانی با لوله‌های اینچ بالا ایجاد شد تا در زمان خشکسالی برای آبرسانی از پساب و منابع آب در اختیار، مشکلی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: احداث کلکتور خیابان‌های لاهور و حمزه به طول چهار کیلومتر با هفت و نیم میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است و پیمانکار تجهیز کارگاه کرده است که با نوسان قیمت این مبلغ افزایش می‌یابد.

اخوان افزود: در انتهای همین محدوده منبع آب هزار مترمکعبی پیش بینی کردیم که در این پروژه نیز فرآیند انتخاب پیمانکار انجام شده است و هفته آینده عملیات اجرایی آغاز می‌شود؛ برای تصفیه خانه جنوب در فیزادان هم ایجاد سیستم پمپاژ آب، برق رسانی و لوله گذاری و سایر عملیات را انجام دادیم.

وی اظهار کرد: در مجموع برای نگهداری و توسعه فضای سبز منطقه در سه سال اخیر ۳۸ میلیارد تومان در حوزه خدمات شهری هزینه شده است.

کد خبر 453932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.