بایدن: ما قرار است پیروز شویم/ممکن است رقیب هم باشیم اما دشمن هم نیستیم

نامزد حزب دموکزات آمریکا گفت: ما می‌خواهیم با صدایی بلند پیروزی‌مان را اعلام کنیم. ما با اکثریت آشکار برنده خواهیم شد و بیش از ۳۰۰ رأی الکترال به دست خواهیم آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جو بایدن در سخنرانی جمعه شب خود در شهر ویلمینگتن ایالت دلاور گفت: اعداد نشان می‌دهند که ما قرار است در این رقابت پیروز شویم. هنوز اعلامیه نهایی پیروزی نداریم، اما اعداد و ارقام به ما نشان می‌دهد که اوضاع روشن است. ما قرار است در این رقابت پیروز شویم. lh در آریزونا و نوادا در حال پیروزی هستیم و در پنسیلوانیا هم پیروز خواهیم شد.

وی افزود: ۷۴ میلیون آمریکایی با صدایی بلند با رای‌شان صحبت کردند و ما می‌خواهیم با صدایی بلند پیروزی‌مان را اعلام کنیم. ما با اکثریت آشکار برنده خواهیم شد و بیش از ۳۰۰ رأی الکترال به دست خواهیم آورد.

نامزد حزب دموکرات آمریکا با بیان اینکه اختلاف آرا به چهار میلیون رسیده است، گفت: ما برای ۲۴۴ سال ثابت کرده‌ایم و بار دیگر داریم ثابت می‌کنیم که دمکراسی در این کشور نتیجه می‌دهد. آرای شما شمرده خواهد شد. برای من مهم نیست چند نفر سعی می‌کنند جلوی آن را بگیرند. در حال حاضر اختلاف رأی من با دونالد ترامپ به بیش از ۴ میلیون نفر رسیده است.

بایدن با تأیید اختلافات عمیق در کشور در میان آشفتگی ناشی از ویروس کرونا، گفت: ما با مشکلات جدی رو به رو هستیم و زمان زیادی برای به هدر دادن بر سر جنگ‌های حزبی نداریم. ممکن است رقیب هم باشیم اما دشمن هم نیستیم.

وی ادامه داد: ما با مشکلات جدی رو به رو هستیم و زمان زیادی برای به هدر دادن بر سر جنگ‌های حزبی نداریم. ممکن است رقیب هم باشیم، اما دشمن هم نیستیم.

نامزد حزب دموکرات آمریکا با ابراز اطمینان از پیروزی خود گفت: اگر رئیس جمهور شوم از حقوق همه مردم این کشور دفاع خواهد کرد. ما دشمن همدیگر نیستیم، ما آمریکایی هستیم. باید عصبانیت و ناراحتی را پشت‌سر بگذاریم. مسئولیت من این است که کل کشور را نمایندگی کنم. وظیفه من حفاظت از همه آمریکایی‌هاست.

بایدن ادامه داد: اعداد فقط رای‌دهنده‌ها را نشان می‌دهد اما زنان و مردان این کشور قلب دموکراسی آمریکا هستند. ما بیش از ۲۰۰ هزار جان عزیز را در کرونا از دست دادیم. قلب ما هم در کنار شما شکسته است. ما از روز اول طرح مشخصی برای کنترل ویروس خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیون نفر اکنون در آمریکا به خاطر کرونا بیکار هستند، تاکید کرد: در صورت پیروزی، دولت من یک طرح اقتصادی قدرتمند خواهد داشت.

کد خبر 453857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.