ابتلای ۱۵۰ نفر از پرسنل بهشت زهرا به کرونا

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گفت: تا به امروز با اینکه ۱۵۰ نفر از پرسنل آلوده شدند، اما تاکنون فوتی نداشته‌ایم که علت آن را می‌توان شناسایی بیماری به موقع و موثر دانست.

به گزارش ایمنا، سعید خال در تشریح روند کار سازمان بهشت زهرا به ویژه پس از شیوع کرونا ویروس اظهار کرد: کشور ما بلکه جهان برای اولین بار در تاریخ بشری گرفتار بحرانی ناخواسته به نام کرونا شده است. این بحران از ابتدای اسفندماه سال گذشته وارد کشور و به طبع آن شهر تهران شد که چند ویژگی با خود به همراه داشت.

وی افزود: ابتدا اینکه این موضوع بی سابقه بود و در طول تاریخ ۵۰ ساله بهشت زهرا چنین شرایطی وجود نداشته است. ویژگی دوم اینکه آمار آن غیرقابل تصور بود به شکلی که اعداد از ۱،۲،۳،…۲۰،۴۰ و ۸۰ آغاز شد تا روز چهارم فروردین ماه که به ۱۱۹ رسید. اعداد و ارقامی غیرقابل تصور در تهران بود چرا که هرساله نرخ رشد مرگ و میر تهران یک یا دو درصد بود.

وی ادامه داد: ویژگی سوم نیز این بود که این بحران بیش از ۸ ماه است که آغاز شده و بیش از ۲۵۰ روز از آن می‌گذرد و انتهای آن نیز مشخص نیست و نمی‌دانیم چه زمانی تمام خواهد شد. تمام بحران‌ها در طول تاریخ ۵۰ ساله بهشت زهرا نهایتاً در مدت ۶ روز تمام شده حتی در زلزله بم نیز بحران ظرف مدت ۸ روز جمع شد اما بحران کرونا بیش از ۲۵۰ روز است که ادامه دارد و اصلاً از ابعاد و چشم انداز آینده آن هیچ چیزی مشخص نیست.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح ملاحظات سازمان در پی شیوع این بیماری گفت: چند ملاحظه شدید در این ایام داشتیم اول رعایت پروتکل‌های بهداشتی که در دو سطح حفظ جان پرسنل و مردمی که به بهشت زهرا مراجعه می‌کنند لذا سریعاً آموزش‌های لازم داده شد و تجهیزات تهیه شد

وی در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: تا این لحظه پرسنل هفت بار غربالگری شده و هربار تعدادی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده را خارج کردیم تا درمان شوند و تا به امروز با اینکه ۱۵۰ نفر از پرسنل آلوده شدند، اما شکر خدا با عنایت شهردار و دعای خیر مردم تاکنون فوتی نداشته‌ایم که علت آن را می‌توان شناسایی بیماری به موقع و مؤثر دانست که از طریق غربالگری‌ها انجام شد.

کد خبر 453771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.