مروری بر خاطرات یک گالری در موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه «مروری بر فعالیت‌های هنری گالری آپادانا» در موزه هنرهای معاصر اصفهان افتتاح شد؛ این نمایشگاه جهت تکریم گالری‌داران پیشکسوت اصفهان برگزار شده و گالری آپادانا دومین گالری قدیمی اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ مهدی تمیزی امروز (پنجشنبه ۱۵ آبان ماه) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «مروری بر فعالیت‌های هنری گالری آپادانا» که در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: تمام تلاش موزه هنرهای معاصر اصفهان بر این است که در دوران کرونا نیز به فعالیت‌هایی که در توان است ادامه دهد و به بهترین شکل انجام وظیفه کند.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان ادامه داد: این موزه از آذرماه دو سال قبل مروری بر فعالیت‌های گالری‌های کلاسیک و قدیمی اصفهان داشته و به همین مناسبت امسال آثار گالری آپادانا را مرور می‌کنیم. گالری آپادانا با مدیریت خوبی که داشته توانسته است فعالیت‌های خوبی را در هنر انجام دهد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: از تمام کسانی که برای برگزاری این نمایشگاه تلاش کردند تشکر می‌کنم که با وجود شرایط سخت کنونی توانستند این مجموعه را افتتاح کنند و امیدوارم بیشتر شاهد چنین برنامه‌هایی باشیم.

هنر در جامعه تأثیر گذار است

همچنین فریده روشن، رئیس کمسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زمانی که به تاریخ نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که هنر یکی از بحث‌هایی است که در زندگی هر انسان تأثیر گذار است و نمی‌توان آن را از انسان‌ها جدا کرد. هنر بسیاری از داستان‌ها را به صورت تصویر به ما نشان می‌دهد و این کار تأثیر خوبی را در جامعه می‌گذارد.

وی ادامه داد: زمانی که هنرمند آثاری را از خود ارائه می‌دهد، نیازمند مکانی برای نشان دادن آثار خود است که در بیشتر مواقع در گالری‌ها و نمایشگاه‌ها این اتفاق رخ می‌دهد. برگزاری این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر باعث می‌شود شاهد حضور بیشتر مردم باشیم، این حضور نقش پر رنگی در جامعه خواهد داشت و مردم با هنر آشنایی بیشتری پیدا خواهند کرد. با این تعداد هنرمند در اصفهان انتظار می‌رود که شاهد گالری‌ها و نمایشگاه‌های بیشتری باشیم تا بتوانند اندیشه‌ها و فکرهای نو را به نمایش بگذارند و از این راه بتوانند جریان ساز فرهنگ و هنر اصفهان باشند.

روشن افزود: گالری آپادانا سکوی پرتابی را برای هنرمندان ایجاد کرد و توانست آثار خود را به بهترین شکل به نمایش بگذارد، از مدیریت این گالری تشکر می‌کنم که با توجه به شرایط و سختی‌های موجود توانست امروز آثار گالری خود را در این موزه به نمایش بگذارد.

از هنرمندان جوان حمایت می‌کنم

در ادامه مدیر گالری آپادانا گفت: به مدت یک دهه در شهر اصفهان کارهای هنری انجام دادم و حدود ۳۰۰ نمایشگاه را برگزار کردم که در این مدت سعی داشتم از هنرمندان جوان استفاده کنم و کارهای آن‌ها را به نمایش بگذارم تا دیده شوند.

ژیلا منانی با بیان اینکه تمامی آثار نمایشگاه حاضر را خریداری کردم تا یک مجموعه شود، افزود: حدود ۲۰۰ اثر در این نمایشگاه وجود دارد که ۱۷۰ اثر آن از هنرمندان اصفهانی است که در یک دهه گذشته جمع‌آوری شد. این کار را با عشق شروع کردم، تلخی‌ها و شیرینی‌هایی در این راه وجود داشت و امروز با وجود این استقبال تمامی تلخی‌ها را فراموش کردم.

وی اضافه کرد: خوشحالم که این نمایشگاه برگزار شد تا من و دیگر هنرمندان به محیط هنری باز گردیم. با توجه به اینکه گالری م نمایشگاه‌هایی را برگزار نمی‌کند، اما همیشه در کنار هنرمندان بوده‌ام تا فعالیت‌های هنری خودم را برای اصفهان انجام دهم.

کد خبر 453722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.