بهره برداری از بزرگترین سایت‌ نمایشگاهی کشور در اصفهان

پس از سال‌ها انتظار همزمان با ایام فرخنده هفته وحدت، پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور، شهردار اصفهان، رییس شورای اسلامی شهرو رییس اتاق بازرگانی اصفهان با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از سال‌ها قبل محل برگزاری نمایشگاه‌های استان اصفهان در محل پل تاریخی شهرستان واقع شده بود، مکانی که استانداردهای لازم نمایشگاهی را نداشت و در شأن جهان‌شهری به عنوان داعیه‌دار قطب صنعت کشور نبود.

از این رو زمینی به وسعت ۴۵ هکتار برای احداث نمایشگاه جدید در منطقه روشن‌دشت که در مجاورت رینگ چهارم ترافیکی اصفهان است و به پروژه‌هایی همچون سیتی سنتر، مرکز همایش‌ها، فرودگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان، میدان مرکزی میوه و تره بار، شهر رویاها، منطقه گردشگری شرق اصفهان و رودخانه زاینده رود نزدیک است، پیش‌بینی و عملیات احداث آن آغاز شد، اما پس از مدت کوتاهی بنا به دلایل متعدد پروژه متوقف ماند.

پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان سال‌ها در انتظار تأمین اعتبار و رفع مشکلات برای اجرا بود که شهرداری اصفهان از نیمه دوم سال ۹۶، اجرای پروژه نمایشگاه بزرگ را که با ۱۵ درصد پیشرفت متوقف شده بود به عنوان یکی از پروژه‌های اصلی و محوری مدیریت شهری در دستور کار قرار داد و با تزریق و تأمین مالی، بدهی‌های گذشته پروژه به پیمانکاران و بانک را پرداخت کرد.

پس از آن ادامه عملیات احداث نمایشگاه با قوت و عزم جدی آغاز شد و پروژه با انعقاد ۲۱۲ قرارداد با هزینه‌ای بالغ بر ۲,۲۰۰ میلیارد ریال در مدت سه سال تکمیل و به اتمام رسید که خوشبختانه فاز نخست آن به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

نمایشگاه جدید اصفهان در منطقه روشن دشت منطبق با تکنولوژی‌ها و استانداردهای نمایشگاه‌های مونیخ، دبی و کیش طراحی و ساخته شده و از جمله مدرن‌ترین پروژه‌های نمایشگاهی کشور به شمار می‌رود.

فاز نخست این پروژه شامل یک سالن پیوسته با قابلیت تفکیک به سه سالن پنج هزار متری پیوسته طراحی و ساخته شده و فضاهایی سالن نمایشگاه، ساختمان اداری و خدماتی، ساختمان رجیستری، فضاهای نمایشگاهی روباز، پارکینگ روباز، ساختمان تأسیسات مکانیکی، فضای سبز، تونل تأسیسات نفر رو، فضاهای سواره رو و پیاده رو، رستوران، کافی‌شاپ، سرویس‌های بهداشتی محوطه، ساختمان الکتریکال، مخزن آب آشامیدنی و آتش نشانی، مخزن آب خاکستری فضای سبز، پل‌های عابر پیاده طرفین سالن اصلی است.

پوشش سقف و سازه آن از تکنولوژی زیپ تک در نظر گرفته شده که در نوع خود از زیبایی و پیوستگی خاصی برخوردار است و یکی از سازه‌های بی نظیر در استان به شمار می‌رود همچنین در سالن اصلی نمایشگاه ۱۱ اتاق مذاکره، دو کافی‌شاپ، بخش وی آی پی، اتاق امانات و سرویس بهداشتی ایجاد شده است.

آفتاب اقتصاد اصفهان از شرق طلوع کرده است / آغاز فاز دوم نمایشگاه بین المللی از مهرماه ۱۴۰۰

«قدرت الله نوروزی» شهردار اصفهان در این آئین اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی، بهره‌برداری از این پروژه با حضور تعداد محدودی از مسئولان انجام شد، اما قطعاً در فرصتی دیگر با حضور مقامات ملی افتتاحیه بزرگی برای این پروژه عظیم برگزار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: پروژه نمایشگاه بین المللی استان از یک سو به گذر شرق و از سوی دیگر در مجاورت رینگ چهارم، سالن اجلاس، فرودگاه شهید بهشتی قرار دارد، بنابراین در این نقطه همه تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان می‌توانند هنر و تولیدات خود را عرضه و به نمایش بگذارند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه این پروژه بیانگر فعال شدن اقتصاد شهر و رونق اقتصاد و کسب و پیشه است، افزود: سه سال پیش وعده دادیم که در اولین فرصت پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان را احداث خواهیم کرد که امروز با همت والای مدیران شهری و اعضای شورای شهر این مهم به تحقق رسید.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک پروژه‌های بزرگی همچون سالن اجلاس، سالن اجتماعات گلستان شهدا، مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

نوروزی با بیان اینکه آئین افتتاح رسمی دو پروژه ادامه جاده فرزانگان و پل آفتاب نیز در فرصت مناسب برگزار خواهد شد، گفت: خط دو مترو با قوت در حال احداث است و این اقدامات بیانگر وحدت، انسجام و هماهنگی بین مسئولان اجزای شهر اصفهان و کشور است.

وی با قدردانی از تمام افرادی که شهر را به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل کردند و شبانه‌روز برای عمران و آبادانی اصفهان تلاش می‌کنند، به شهروندان اصفهانی قول داد: با حمایت اعضا و شرکای نمایشگاه، اتاق بازرگانی و سایر مسئولان مهرماه سال آینده فاز دوم پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان آغاز شود.

شهردار اصفهان با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مختلف در شهر با اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» به عنوان برند شهرداری اصفهان، اظهار کرد: تا پایان سال، چندین افتتاح بزرگ در شهر خواهیم داشت که همه آنها نویدی برای زندگی بهتر شهروندان اصفهانی است.

اضافه شدن ۱۶ هزار متر مربع به فضای سرپوشیده نمایشگاهی استاندارد کشور

«بهمن حسین‌زاده» رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور نیز اظهار کرد: اصفهان قطب تولید و صنعت کشور است.

وی تصریح کرد: ۴۱ سایت نمایشگاهی در کشور وجود دارد که ۳۲ سایت به صورت دائمی و رسمی فعال است و بیش از ۷۰۰ هزار متر مربع فضای باز و پوشیده نمایشگاهی در کشور دارد که با افتتاح فاز اول سایت جدید نمایشگاهی اصفهان در حال حاضر ۱۶ هزار متر مربع بر فضای سرپوشیده نمایشگاهی استاندارد کشور افزوده می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور تصریح کرد: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با ۲۷ سال سابقه فعالیت و روند رو به رشد هر ساله با برگزاری بیش از ۶۰ نمایشگاه تخصصی متنوع در معرفی دستاوردهای صنعتی و تجاری کشور نقش مهمی را ایفا کرده و امروز محل جدید نمایشگاه رسماً به بهره برداری می‌رسد که در فاز دوم توسعه و گسترش این مجموعه جدید نمایشگاهی هم در نظر گرفته شده است.

حسین زاده تاکید کرد: صنعت نمایشگاهی با اشتغال ۳۳ هزار نفری در کشور و ارتباط با ۱۵۰ رسته شغلی موجب رونق بخشی تجاری، صنعتی و توسعه صادرات غیر نفتی، بازاریابی و قراردادهای بازرگانی بی شمار می‌شود.

وی با اشاره به شرایط کرونایی به وجود آمده، گفت: چهار پروتکل بهداشتی در صنعت نمایشگاهی به صورت علمی در نظر گرفته‌ایم که به تأیید وزارت بهداشت رسیده و از ۲۴ خرداد مجوز برگزاری نمایشگاه‌ها با حضور افراد متخصص به صورت محدود داریم که به صورت مجازی نیز پخش خواهد شد.

معاون وزیر صمت گفت: پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان مطابق با استانداردهای جهانی به ویژه در تجهیزات برق و مکانیک احداث شده است.

شهرداری و شورای شهر اصفهان اقدامات به یادماندنی انجام دادند

«عباس رضایی» استاندار اصفهان در ادامه اظهار کرد: بهره برداری از پروژه نمایشگاه اصفهان نشانه همدلی و هم‌زبانی مدیران شهری و استانی است و استمرار این حرکت و بهره برداری از این مجموعه مهم‌تر از اجرای خود پروژه است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری مناسب از پروژه نمایشگاه اصفهان بسیار مهم است و باید در راستای رشد اقتصادی باشد، تصریح کرد: باید شادی و نشاط بهره‌برداری از نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان را به کادر بهداشت و درمان تقدیم کنیم.

استاندار اصفهان با تاکید بر توجه هر چه بیشتر مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: مردم انتظار دارند در جهت رشد و بهینه سازی اقتصادی و در مسیر رفع مشکلات معیشت جامعه گام برداریم.

رضایی با ابراز خرسندی از اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی در شهر، گفت: در این دوره مدیریت شهری شهرداری و شورا اقدامات به یادماندنی با ساختار خوب انجام می‌دهند که جای قدردانی دارد.

وی گفت: مردم دنیا و کشور به دلیل مسائل کرونا دچار مشکلات زیادی شدند، اما به دلیل گردشگری بودن اصفهان، این شهر بیش از همه ضرر دید.

استاندار اصفهان با تاکید بر ضرورت توجه به نکات بهداشتی برای کاهش ابتلاء به کرونا، اظهار کرد: از مردم استان اصفهان به عنوان استانی با فرهنگ و با فضیلت و علم و آگاهی انتظار بیشتری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی داریم.

رضایی تاکید کرد: باید اصفهان را به جایگاه خود که نگین انگشتری ایران است، بازگردانیم و از ظرفیت‌های عظیم اقتصادی، بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: ارتباط این مجموعه نمایشگاهی باید با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در ابعاد مختلف صادراتی و ارتباط با دیگر کشورها برقرار شود.

استاندار اصفهان با اشاره به دیدار امروز خود با سفیر ایران در گرجستان، گفت: باید از ظرفیت‌های نمایشگاهی گرجستان استفاده و ارتباط اصفهان با گرجستان را قوی‌تر کنیم.

رضایی با بیان اینکه اصفهان با وجود ۱۰ هزار واحد صنعتی ظرفیت اقتصادی زیادی دارد، افزود: بخشی از صنایع این استان جز دومین صنایع دنیا محسوب می‌شود، البته استفاده بهینه از آن لازمه نجات ساختارهای بزرگی مثل پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان است.

نمایشگاه بین‌المللی خالق صحنه‌های دیگر توسعه اصفهان خواهد بود

«علیرضا نصر اصفهانی» رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: همدلی، صمیمیت و هم‌افزایی بین تمام دست‌اندرکاران باعث بهره‌برداری از پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان شد.

وی تاکید کرد: بی‌شک جسارت و عزم جدی مدیریت شهری عامل مهمی در احداث این پروژه بود که با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و حضور حداقلی مسئولان بهره‌برداری شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این کلانشهر نیاز به سایت نمایشگاهی در شأن خود را داشت، تصریح کرد: در شهر اصفهان با فعالیت مجموعه مدیریت شهری هر روز می‌توان شاهد افتتاح پروژه‌های بزرگ باشیم.

وی ادامه داد: افتتاح پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در اقتصاد شهر تأثیرگذار خواهد بود و زمینه‌ساز آن است که بتوانیم صحنه‌های دیگری از توسعه اصفهان را پس از آن خلق و برنامه‌ریزی کنیم.

نصر اصفهانی تاکید کرد: افتتاح پروژه نمایشگاه می‌تواند زمینه‌ساز باشد تا به این باور برسیم در میان تمام ناامیدی‌ها امیدوار باشیم و امور شهر را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان زمینه‌ای برای اعتماد و دلگرمی هر چه بیشتر شهروندان خواهد بود، گفت: با توجه به این اقدام بزرگ، می‌توانیم کارهای مهم دیگری را در شهر رقم بزنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سایه وحدت و همدلی اتفاقات خوبی در شهر افتاده است و بی شک اگر این هم‌افزایی نبود با مشکلات زیادی مواجه می‌شدیم و هر روز تأخیر در اجرای پروژه‌ها می‌توانست خسارت‌بار باشد.

وی با قدردانی از همراهی و همکاری شورای شهر، شهرداری، استانداری، فرمانداری و مجموعه مدیریت شهری، تاکید کرد: تا آخرین روز فعالیت در این دوره مدیریت شهری در خدمت مردم خواهیم بود و اقدامات در دست اجرا را به نتیجه خواهیم رساند تا دِین خود را به شهدای جان بر کف ادا کنیم.

نمایشگاه بین‌المللی اصفهان استانداردترین مجموعه نمایشگاهی ایران است

«علی یارمحمدیان» مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان نیز در ادامه آئین بهره‌برداری از پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، اظهار کرد: امروز بزنگاهی برای سرنوشت و آینده نمایشگاهی است و برگ زرینی به افتخارات این شهر اضافه شده است.

وی افزود: اصفهان شهری است که بزرگانی همچون شیخ بهایی، میرداماد و میرفندرسکی در آن می‌زیستند، از نظر معماری و بنا ساخت مسجد شیخ لطف الله، مسجد جامع، چهلستون و … نشان از خلاقیت مردم سخت‌کوش اصفهان دارد و مسیر آینده را به ما نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه این شهر به لحاظ اقتصادی از سده‌های گذشته سرآمد بوده است، تصریح کرد: میدان نقش جهان اولین و بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی دنیا است؛ جایی که تجار به این شهر آمده و به تولید، فروش و صادرات می‌پرداختند.

وی ادامه داد: در احداث نمایشگاه بین‌المللی اصفهان نه تنها از تکنولوژی روز دنیا استفاده شده، بلکه گنجینه هنر ایرانی نیز مورد استفاده قرار گرفته تا گذشته پر افتخار شهر را به آینده آن پیوند بزنیم.

یارمحمدیان با بیان اینکه بدون مدد عشق و ایمان ساخت این پروژه هرگز امکان‌پذیر نبود، اظهار کرد: عشق و ایمان در نمایشگاه روح دمیده و به همین جهت در مدت سه سال توانستیم با وجود شرایط سخت اقتصادی پروژه را تکمیل و مورد بره برداری قرار دهیم.

وی تصریح کرد: امروز پس از سه سال تلاش بی‌وقفه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان به عنوان استانداردترین نمایشگاه ایران مورد بهره‌برداری قرار گرفته و امروز آن را به مردم به عنوان وارثان اصلی تقدیم می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان اظهار امیدواری کرد: با رفع موانع کسب و کار، فعالیت این مجموعه باعث رونق اقتصادی و فعالیت‌های تجاری باشد.


 

کد خبر 453486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.