فاجعه در تهران با ریزش احتمالی گود خلعتبری

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از آغاز عملیات ساختمانی و ایمن سازی گود پرخطر معروف به خلعتبری واقع در بلوار مرزداران پس از پنج سال رهاشدگی، خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد سالاری با اشاره به خطرات گود خلعتبری و دغدغه تعیین تکلیف این گود توسط مردم، اظهار کرد: عملیات ساختمانی این ملک از سال ۹۳ آغاز، گودبرداری به عمق ۳۵ متر انجام و سازه نگهبان نیز به صورت موقتی اجرا شده بود اما در سال ۹۴ عملیات ساختمانی متوقف و این گود رها شد، ضمن اینکه عمر مقاومت سازه نگهبان نیز در همان سال منقضی می‌شود.

وی افزود: مدت‌ها است که این گود در شرایط بسیار خطرناکی قرار دارد و موجب نگرانی شدید همسایگان شده است. باید گفت با ریزش گود، فاجعه بزرگی به بار خواهد آمد و جان و مال دستکم ۱۵۰ خانوار در معرض تهدید است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به شکایات و نامه‌نگاری سازمان‌های مسئول در خصوص وجود شرایط اضطراری و لزوم رفع خطر هرچه سریع‌تر از این گود، تصریح کرد: بازدید ما از محل با حضور همسایگان مجاور انجام و مقرر شد که عملیات ساختمانی حداقل در دو شیفت و با اکیپ کافی و براساس نقشه‌های مصوب و مبتنی بر برنامه زمان‌بندی آغاز شود و تداوم یابد.

وی ادامه داد: راستی آزمایی ایستایی جداره‌های گود، حداکثر ظرف مدت یک هفته توسط سازمان نظام مهندسی و مهندسان مشاور ذی‌صلاح از دیگر تصمیمات اتخاذ شده بود تا در صورت نیاز به مقاوم سازی جداره‌ها، مقاوم‌سازی با اولویت و با سرعت بیشتری توسط مالک به موازات انجام شود.

سالاری افزود: شهرداری منطقه دو نیز ملزم شد، به فوریت موضوع بیمه ساختمان‌های مجاور، ساکنین و تردد کنندگان را پیگیری کند.

کد خبر 453481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.