نماینده ایرانی اسکار از تفرش می‌آید؟

فیلم سینمایی خورشید به کارگردانی مجید مجیدی به زودی اکرانی یک هفته‌ای در شهر تفرش خواهد داشت تا شانس حضور در جوایز اسکار را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در روزهایی که ویروس کرونا، سینما را در خوابی عمیق فرو برده و تب و تاب آن را گرفته، شاید داغ‌ترین اتفاق انتخاب نماینده ایران در اسکار باشد. طبق قانون جوایز سینمایی اسکار، هر فیلم برای حضور در این رقابت باید پیش از حضور به اکران عمومی، هرچند محدود، در آمده باشد.

شیوع ویروس کرونا اکران بسیاری از آثار مهم سینمایی را با مشکلات مختلفی رو به رو کرده و شاید همین پیش شرط مهم‌ترین سد راه فیلم‌ها برای حضور در اسکار باشد. امسال تب رقابت در سینمای ایران نیز بسیار داغ است، با این حال شاید «خورشید» آخرین ساخته مجید مجیدی از شانس حضور بیشتری برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید:

کدام فیلم ایرانی مسافر اسکار می‌شود؟

پس از اینکه «درخت گردو» اکران عمومی یک هفته‌ای و محدودی را در کردستان داشت، حالا خورشید مجید مجیدی نیز در تفرش اکران خواهد شد. پیش‌تر سازندگان درخت گردو درخواست اکران در مشهد را داشتند، اما به دلیل اعلام وضعیت قرمز این امکان میسر نشد. از طرفی تفرش جز معدود شهرهای ایران با وضعیت سفید شیوع ویروس کرونا است و دلیل انتخاب آن نیز همین مسئله بوده است.

خورشید حالا بیشترین شانس را برای معرفی به عنوان نماینده ایران در اسکار دارد. این فیلم اولین بار در دوره گذشته جشنواره فیلم فجر اکران شد و توانست جوایز اصلی جشنواره را ببرد. از طرفی خورشید چند حضور بین‌المللی مهم از جمله اکران در جشنواره ونیز را داشته است و در آن جشنواره روح‌الله زمانی جایزه بهترین بازیگر را از آن خود کرد.

سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نیز آخرین حضور خورشید در یک جشنواره سینمایی بود. در این جشنواره هم مجید مجیدی و خورشیدش مهم‌ترین پروانه‌های زرین را به خانه بردند.

با این حال خورشید رقبا سرسختی همچون درخت گردو، دشت خاموش، شنای پروانه و جنایت بی‌دقت را در پیش رو دارد. البته از این اسامی دشت خاموش و جنایت بی‌دقت هنوز اکران عمومی نداشته‌اند و باید دید آیا سازندگان این آثار با اکران محدود و یک هفته‌ای اثر خود را وارد چرخه رقابت می‌کنند یا خیر.

کد خبر 453395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.