استفاده از پارکینگ در زاگرب رایگان شد

شهردار زاگرب، پایتخت کرواسی، استفاده از پارکینگ‌های نزدیک به مراکز درمانی را برای عموم مردم رایگان کرد و این طرح قرار است تا هموار شدن نمودار ابتلاء به ویروس کرونا ادامه یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کرواسی نیز مانند سایر کشورهای اروپایی، این روزها در حال تجربه فاجعه ناشی از موج دوم شیوع بیماری کووید -۱۹ است و همین امر، مقامات ارشد را به اعمال مقررات جدید سوق داده است. البته دولت کرواسی، متفاوت با دوران ظهور ویروس کرونا، این بار با آمدگی بیشتری در خط مبارزه با بیماری کووید -۱۹ قرار گرفته است و در نظر دارد سنجیده‌تر از قبل، به حل مشکلات احتمالی در موج دوم بپردازد. به عنوان مثال، میلان بندیچ، شهردار پایتخت استفاده از پارکینگ‌های عمومی در سراسر خیابان‌های اطراف مراکز درمانی شهر را رایگان کرده است تا مردم بتوانند در وضعیت اضطراری سریع خود را به بیمارستان‌ها برسانند.

شهردار زاگرب در مصاحبه با رسانه‌های اجتماعی اعلام کرد، گسترش ویروس کرونا در پایتخت کرواسی وضعیتی بی‌سابقه را تجربه می‌کند و بیمارستان‌ها از بیماران کرونایی پر شده است. وی در ادامه سخنان خود ادعا کرد کم‌ترین کاری که می‌توان برای کمک به شهروندان کرد اینکه، هزینه پارکینگ را برای آن‌ها رایگان کنیم تا مردم به راحتی خودروهایشان را در نزدیکی مراکز درمانی پارک کنند و بیماران را به این مکان‌ها برسانند. میلان بندیچ می‌خواهد تمام تلاش خود را برای تردد راحت شهروندان خود به کار گیرد تا مردم بتوانند بدون اتلاف وقت بیماران مبتلا به کووید -۱۹ را به مراکز درمانی برسانند.

بندیچ از مقامات رسمی سایر شهرها نیز خواسته است تمام زمینه‌های حمایت از شهروندان خود را فراهم آورند تا گامی در جهت کاهش انتشار ویروس کرونا در کشور بردارند.

پیش از این نیز، مقامات محلی در بسیاری از کشورهای اروپایی اقداماتی مشابه انجام داده تا شهروندان خود را در شرایط بحرانی کرونا مورد حمایت قرار دهند. اگرچه چنین اقداماتی اثرات جبران‌ناپذیر زیادی بر اقتصاد این کشورها به جای می‌گذارد، با این حال، اجتناب از آن‌ها امری غیر ممکن است.

کد خبر 453376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.