بهزیستی مدیریت مراکز را به خیران اعطا می‌کند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: به دلیل شرایط و مشکلات پیش آمده ناشی از شیوع کرونا، سازمان بهزیستی تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند از موانع فعلی عبور کرد و افراد تحت پوشش نیز آسیب حداقلی را متحمل شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب‌اله فرید در آئین افتتاح ساختمان شیرخوارگاه نرجس اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۶۸۰ مرکز برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست یا دارای سرپرست غیر مؤثر در کشور داریم که از این تعداد بیش از ۶۴۰ مرکز توسط خیران و غیردولتی مدیریت می‌شود، سیاست سازمان بهزیستی این است که شیرخوارگاه‌ها را که در امر پشتیبانی مسئولیت آنها با خیران است در بخش مدیریتی نیز تماماً به عهده خیران بگذارد.

وی با اشاره به برنامه‌های معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی بعد از شیوع کرونا برای افراد تحت پوشش این نهاد، افزود: از ابتدا که موضوع کرونا پیش آمد برای مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کمک‌هایی برای تأمین اقلام بهداشتی صورت گرفت، همین طور کمک‌های موردی به حساب سرپرستان خانواده واریز شد تا همه پرداخت‌ها متمرکز شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: برای سایر افرادی که مستقیماً تحت پوشش سازمان بهزیستی نیستند، اقدام به توزیع لوازم ضد عفونی کننده و بهداشتی شده است، به طور مثال، کودکان کار و خیابان، خانواده‌های زن سرپرست و خانواده‌های دارای افراد معلول تحت پوشش این طرح‌ها بوده‌اند، بعضاً در مواردی افراد به دلیل نوع فعالیت خود با سازمان ارتباط داشته‌اند که می‌توان به مشاغلی که مستأجر سازمان بهزیستی بوده‌اند اشاره کرد، سعی شده از این افراد مبلغی تحت عنوان اجاره گرفته نشود تا بتوانند فعالیت و حرفه خود را بهتر انجام دهند.

وی در خصوص تلاش برای چند مرکز توانبخشی برای محسوب شدن در کسب و کارهای کرونا، تصریح کرد: در چند مورد نیز که مراکز توانبخشی بوده‌اند تلاش شده شامل کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از کرونا قرار بگیرند و هرگونه تسهیلاتی که به این کسب و کارها اعطا می‌شود به این مراکز اختصاص یابد.

فرید در پایان افزود: به دلیل شرایط و مشکلات پیش آمده، سازمان بهزیستی تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند از موانع عبور کند و افراد تحت پوشش نیز آسیب حداقلی را متحمل شوند.

کد خبر 453207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.