ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌های کریسمس در رومانی

نیکوشور دن شهردار جدید بخارست، پایتخت رومانی، از ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌های کریسمس برای پیشگیری از سرعت یافتن انتشار ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نیکوشور دن در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد به دلیل اینکه کشور از نظر شیوع بیماری کووید -۱۹ در وضعیتی نابسامان بسر می‌برد، بنابراین در زمستان سال جاری، هیچ نمایشگاهی برای کریسمس برگزار نخواهد شد. دن در ادامه گفتگوهای خود ادعا کرد که روزانه تعداد بسیاری از پزشکان و سایر پرسنل درمانی شهر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست می‌دهند، بنابراین هرگونه جشن و گردهمایی در دوران کریسمس، شرایط را بحرانی‌تر می‌کند. شهردار بخارست به مردم قول داد که در سال‌های پساکرونا، آئین‌های مربوط به سال نو را با شکوه بیشتری به خیابان‌های پایتخت باز خواهد گرداند و سختی‌های امسال را به طور قابل چشمگیری جبران خواهد کرد.

نیکوشور دن همچنین گفته که تمام کارکنان وی در همکاری مستقیم و صادقانه با متصدیان بخش خصوصی هستند، به این صورت که شهرداری فضای کافی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد و این افراد فروشگاه‌ها را نسبت به ارزششان، به قیمت‌های بالا یا پایین اجاره خواهند کرد و متعهد خواهند شد رویدادهایی فرهنگی مختلفی در این فضاها برگزار کنند.

در حال حاضر بخارست در وضعیت قرمز ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد، به طوری که از هر هزار نفر جمعیت در این شهر سه نفر روزانه به بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند. نرخ گسترش ویروس کرونا در بیست و نهم ماه اکتبر به اوج خود رسید و در آن روز تعداد هزار و ۱۲۹ نفر به خاطر آلودگی به بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان‌های سراسر شهر بستری شدند. ابتلا به ویروس کرونا در بیست و نهم اکتبر، از آغاز ظهور بیماری تا امروز بی‌سابقه بوده است، به همین دلیل شهردار از هموار نشدن نمودار شیوع بیماری احساس نگرانی کرده و قانون فوق را در مجلس به تصویب رسانده است.

کد خبر 453186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.