ساخت پروژه دو منظوره برای دسترسی به نمایشگاه و رینگ چهارم

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان از پروژه نمایشگاه بین‌المللی به عنوان یکی از نیازهای اساسی شهر اصفهان و مرکز فعالیت‌های اقتصادی یاد کرد و گفت: این منطقه آزدسازی و احداث دسترسی از تقاطع روشن دشت تا نمایشگاه و از خروجی نمایشگاه تا بلوار رضوان را انجام داده است.

رضا اخوان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: احداث مسیر دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی اصفهان یکی از الزامات بود که ۷۴ هزار مترمربع آزادسازی برای این کار صورت گرفت که پروژه‌ای دو منظوره برای دسترسی به رینگ چهارم و نمایشگاه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به دیگر طرح‌های خدماتی در دست ساخت منطقه چهار، تصریح کرد: در ورودی خیابان مشتاق و مجاور باغ گل‌ها یک سرویس بهداشتی با ۲۴ چشمه در مساحت ۴۰۰ متر و هزینه یک و نیم میلیارد تومان در حال احداث است که تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان افزود: همچنین ساخت سرویس بهداشتی پارک کردآباد به پایان رسیده است، همچنین آغاز عملیات ساخت سرویس بهداشتی مجاور پل شهرستان با برگزاری مناقصه در حال انجام است.

وی با اشاره به مساحت سه هزار و۴۰۰ هکتاری پارک طبیعی شرق اصفهان، تصریح کرد: دو هزار و ۴۰۰ هکتار از این پارک در محدوده منطقه چهار واقع شده است که علاوه بر نگهداری پارک شرق در راستای توسعه فضای فرهنگی، گردشگری و رفاهی فاز اول پردیس اشراق در سال ۹۸ اقدام شده و فاز دو در حال تکمیل طراحی است.

اخوان تاکید کرد: توجه به زیرساخت‌ها در منطقه چهار شهرداری مورد تاکید بوده است که در این راستا با نیازسنجی در محدوده محله‌های کردآباد و سواردز بعد از ۵۰ سال اقدام به ایجاد دسترسی کردیم تا این محله‌ها که در بن بست بود، از این وضعیت نجات یابد.

وی ادامه داد: در این راستا طراحی دسترسی از انتهای خیابان علامه امینی و شهرک پردیس برای خارج شدن کردآباد و سواردز از بن‌بست انجام شده است؛ البته به علت اینکه بخش عمده‌ای از مسیر در حریم قرار گرفته نیاز به مجوز از طریق مراجع بالادستی داشت که برای این کار از طریق شورای عالی شهرسازی و معماری مصوبات در حال دریافت است و پس از تشریفات قانونی آزادسازی این دسترسی شروع و سال آینده عملیات عمرانی آغاز می‌شود.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در منطقه، گفت: در این منطقه از سه سال اخیر سعی بر این بود از اقدامات فرهنگی تکراری پرهیز شود و اقدامات مسئله محور و محله دانایی مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: انتخاب کنشگران اجتماعی در ۱۷ محله با همراهی اهالی محل و استفاده از مساجد برای برگزاری کلاس‌هایی در حوزه روانشناختی و خانواده از دیگر فعالیت‌های فرهنگی منطقه بود.

اخوان با بیان اینکه در محله کردآباد به عنوان پایلوت محله کتاب خوان انتخاب و در قالب برنامه‌های فرزندپروری، مدیریت استرس، خشم، تعارض همسران و… برنامه‌هایی اجرا شد، افزود: مردم‌نگاری محله‌های منطقه چهار نیز به عنوان یک کار فرهنگی در حال اجرا بوده که انتشار کتاب با مشارکت اهالی محله‌های منطقه چهار در قالب پنج کتاب از جمله دستاوردهای این کار است.

کد خبر 453117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.