تعزیرات گرانفروشی برنج را پیگیری می‌کند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: ترخیص برنج‌های وارداتی در گمرک شاید به تعدیل قیمت برنج کمک کند اما تعزیرات گرانفروشی این کالا را پیگیری می‌کند.

به گزارش ایمنا، محمدعلی اسفنانی، اظهار کرد: تاکنون، واردات برنج ممنوع بود و اخیراً ممنوعیت برای این کالا برداشته شد و شاید با ترخیص بخش قابل توجهی از برنج‌هایی که در گمرک مانده بود، تأثیر مثبتی در بازار ایجاد شود اما چون قیمت تمام شده برنج افزایش یافته، قیمت کنونی با قیمت مطلوب مدنظر مردم فاصله دارد و اگر به صورت موردی گرانفروشی برنج وجود داشته باشد، پیگیری می‌کنیم.

هیچ مجوزی برای افزایش قیمت لبنیات نداریم

اسفنانی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش قیمت محصولات لبنی و نظارت و برخورد تعزیرات اظهار کرد: لبنیات سال گذشته افزایش قیمت نداشته و سه کالای مشمول قیمت گذاری تثبیتی یعنی ماست و پنیر و شیر که حدود ۱۱ قلم را در برمی‌گیرد، امسال هیچ تغییر و مجوزی برای افزایش قیمت نداشته‌اند.

وی ادامه داد: البته افزایش قیمت در کالاهای دیگر از جمله کره داشتیم و دلیل این افزایش قیمت هم مشخص است زیرا کل کره مصرفی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شد و چون ارز تخصیصی برای این کالا حذف شد و توجیه این بود که از تولید داخل حمایت شود، قیمت آن بالا رفت.

اسفنانی به ایرنا گفت: در مورد سایر کالاها و مشتقات لبنیات چون مشمول قیمت گذاری تثبیتی نیستند و به نوعی رقابت در بازار و عرضه و تقاضا تنظیم کننده قیمت کالا است، شاید شاهد افزایش قیمت باشیم و چون شرکت‌های تولیدکننده مجاز به فروش با قیمت آزاد هستند، اگر به صورت مصداقی، قیمت محصولی نامتعارف گران شده باشد، سازمان حمایت باید قیمت تمام شده را اعلام کند تا تعزیرات بتواند برای گرانفروشی ورود کند.

کد خبر 453017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.