حمایت اتریش از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا

مقامات رسمی اتریش از اعمال دومین قرنطینه کشوری خبر دادند که بر اساس آن محدودیت‌های جدیدی نیز ایجاد خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زباستین کورتس، صدر اعظم اتریش در پی اعلام قرنطینه کشوری خبر از برنامه‌های حمایتی اقتصادی داد تا با هرگونه رکورد در این دوره مقابله شود. اتریش در حال حاضر موج دوم و شدید بیماری کووید ۱۹ را تجربه می‌کند. طی ماه‌های اخیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا نیز رشد زیادی را نسبت به هفته‌های گذشته از خود نشان داده است.

قانون قرنطینه جدید به مدت یک ماه از اول نوامبر ساعت هشت عصر تا ۶ عصر روز سی‌ام نوامبر اجرا می‌شود؛ حضور بیرون از منزل در این ساعات تنها تحت شرایط خاصی نظیر موارد اورژانسی یا سفر کاری ضروری مجاز است. دیدار اقوام و آشنایان در این دوره ممنوع است و تنها می‌توان به قصد پیاده روی ایمن به خارج از منزل رفت. رستوران‌ها و مشاغل مرتبط با غذا تنها در حالت بیرون‌بر می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند؛ هرچند سایر مغازه‌ها می‌توانند به فعالیت عادی خود ادامه بدهند.

مراکز فرهنگی تا پایان ایام قرنطینه بسته خواهد بود و تنها بازارهای مربوط به کریسمس تحت شرایط خاص می‌توانند فعالیت داشته باشند. دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها به صورت آموزش مجازی به فعالیت خود ادامه می‌دهند اما سایر مقاطع به حالت عادی برگزار می‌شود.

صدر اعظم اتریش در رابطه با حمایت‌های اقتصادی دولت نیز قول داده مشاغلی که طی قرنطینه دوران کرونا بیشترین ضرر را متحمل می‌شوند و اجبارا باید بسته بمانند، به شرط اخراج نکردن کارمندان و حفظ آن‌ها، ۸۰ درصد از میزان مبلغ درآمد سال قبل خود را دریافت خواهند کرد.

کد خبر 452980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.