ایجاد سامانه شهروند سپاری در شهرداری شهرکرد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد از راه‌اندازی سامانه شهروندسپاری خبر داد.

عباس بیگی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد درخواست‌های شهرسازی متعلق به استعلامات از دفترخانه‌ها و بانک و نقل و انتقال است که با عملیاتی شدن فاز اول سامانه شهروندسپاری، بخشی از این درخواست‌ها به صورت غیرحضوری و از طریق این سامانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در فاز نخست این طرح پاسخ استعلامات مرتبط با ادارات و دفترخانه‌هاست، یعنی شهروندان باید درخواست خود را به شهرداری ارائه دهند، سپس یک گواهی برای آن صادر می‌شود که پاسخ استعلام آن ارگان یا دفترخانه است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد عنوان کرد: اکنون این فرآیند آنلاین انجام می‌شود که شهروندان در سیستم ثبت نام می‌کنند و درخواست در سامانه ثبت می‌شود و مراحلش در سیستم شهرسازی به صورت آنلاین گردش دارد و نیازی به مراجعه حضوری شخص درخواست کننده نیست در نهایت گواهی استعلام به شکل آنلاین صادر شده و در اختیار وی قرار می‌گیرد.

بیگی تاکید کرد: همچنین سامانه خدمات اینترنتی شهرسازی وجود دارد که لینک آن در وبسایت شهرداری قرار گرفته است و یک قابلیت فراهم کرده است تا گواهی‌هایی که صادر می‌شود دارای کپی درخواست، شماره الکترونیکی و یک بارکد است، شماره الکترونیکی بخش تصدیق گواهی دارد که اصالت گواهی به آن دستگاه و شخص نشان داده می‌شود و مشخص است که شهرداری آن را صادر کرده است.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این سامانه شهروند سپاری، ۴۰ درصد درخواست‌ها در شهرداری که مربوط به استعلام دفترخانه، بانک‌ها و ادارات است اینترنتی انجام می‌شود و زمان پاسخگویی به ۴۸ ساعت می‌رسد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد تصریح کرد: امکان صدور پروانه، عدم خلافی، پایان‌کار، تمدید پروانه و مجوز توسعه بنا در فاز دوم پروژه اجرا می‌شود.

بیگی اظهار کرد: در سامانه شهروند سپاری ارسال پیامک در مراحل مختلف وجود دارد که بسیاری شهروندان پیامک تبلیغاتی‌شان را غیرفعال کردند بر همین اساس باید با یک شماره خدمات این پیامک‌ها را ارسال کند لذا برای این افراد هم اقدام کردیم که این روند دو تا سه ماه طول می‌کشد تا یک سرویس جایگزین شود.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی سامانه ارائه خدمات غیرحضوری، تسهیل، شفاف‌سازی در کار و تامین رضایت شهروندان است، گفت: پیش بینی می‌شود این سامانه اواخر آبان ماه جاری به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 452839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.