برداشت ۳۵ هزار تن انار از باغات بادرود

مدیر جهاد کشاورزی بادرود گفت: پیش بینی می‌شود امسال از یک هزار هکتار از باغات بادرود، ۳۵ هزار تن انار برداشت شود.

احمد مختاریان پور صبح در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برداشت انار در شهر بادرود اوایل مهرماه آغاز می‌شود و در آبان ماه به اوج می‌رسد.

وی گفت: انار نادری بادرود به عنوان یکی از پنج رقم برتر انار در کشور دارای ویژگی‌های خاصی است از جمله اینکه قابلیت نگهداری بیش از پنج؛ شش ماه در انبارهای معمولی را دارد به همین خاطر حتی در نوروز هم در بازار بادرود انار پیدا می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بادرود گفت: برداشت انار این میوه بهشتی از سطح بیش از ۱۰۰۰ هکتار از باغات بادرود آغاز شده است و حدود دو ماه اشتغال فصلی برای جوانان جویای کار در منطقه فراهم می‌شود.

مختاریان‌پور افزود: پیش بینی می‌شود با توجه به وضعیت خروج از خشکسالی و پر آب بودن منطقه از هر هکتار ۳۵ تن انار برداشت شود که امسال در مجموع ۳۵ هزار تن تولید انار برداشت داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که دلالان سرمایه کشاورزان زحمتکش را به ثمن بخس خریداری نکنند تا ثمره شیرینی برداشت محصول به کامشان تلخ نشود.

مدیر جهاد کشاورزی بادرود تصریح کرد: بهترین نوع انار، نادری بادرود و خاتونی و میخوش است که عمده‌ترین انار قابل کشت در این منطقه از نوع انار نادری است.

مختاریان پور ادامه داد: این محصول به سایر استان‌ها و کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای تازه تاسیس آسیای میانه و کشورهای اروپایی از جمله اتریش، آلمان و سوئد صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: ماندگاری در انبار، کمبود آفات و خوش رنگی دانه و پوست از ویژگی‌های بارز انار این شهرستان است و انار نادری بادرود از جمله پنج رقم انار صادراتی مشهور است.

مدیر جهاد کشاورزی بادرود گفت: امسال بخاطر شیوع ویروس کرونا، جشنواره انار برگزار نمی‌شود و شاهد حضور میهمان از اقصی نقاط کشور برای خرید انار و بازدید از جاذبه‌های گردشگری بخش بادرود بنیستیم.

کد خبر 452702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.