فقر تاریخی زیرساخت‌های ورزشی یزد جبران می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر یزد گفت: امیدواریم در شرایط دشوار اقتصادی بتوانیم فقر تاریخی زیرساخت‌های ورزشی در یزد را جبران کنیم.

محسن عباسی هرفته در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه شورای پنجم سعی کرده است در ابتدا زیرساخت‌های موجود ورزشی شهر را ارتقای کیفی بدهد سپس دنبال ایجاد فضاهای جدید ورزشی باشد، اظهار کرد: در این میان عملیات عمرانی سالن ورزشی شهید عاقلی نژاد که به‌واسطه رعایت استانداردها از مناسب‌ترین سالن‌های ورزشی شهر در منطقه امام است، پس از سه سال به پایان رسید.

وی افزود: یکی دیگر از پروژه‌های زیرساختی حوزه ورزش شهر، بازسازی سالن وحدت در بلوار نواب صفوی است که اخیراً کار آن تمام شده است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه در احداث فضاهای ورزشی جدید به همه مناطق شهر توجه شده، تاکید کرد: از بافت تاریخی تا آزاد شهر و محمودآباد پروژه‌های متنوعی در دست انجام است که در این راستا زمین ورزشی ساحلی محله شاه ابوالقاسم به بهره‌برداری رسیده و زمین محله چهارمنار نیز تا پایان سال آماده خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث مجموعه زمین‌های ساحلی محمود آباد در هفته‌های آینده شروع خواهد شد، تصریح کرد: دو زمین چمن مصنوعی در پارک سجاد امام شهر و پارک غدیر در حال احداث است و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

عباسی هرفته خاطرنشان کرد: برای اولین بار زمین ورزشی پتانک در مجاورت میدان شهدای محراب به همراه یک زمین بسکتبال احداث خواهد شد.

وی به بهره برداری مسیر سلامت یزد_تفت اشاره کرد و آن را گام بزرگی برای توسعه ورزش دوچرخه سواری دانست و گفت: امیدواریم در شرایط دشوار اقتصادی بتوانیم فقر تاریخی زیرساخت‌های ورزشی در یزد را جبران کنیم.

شرایط سختی در اجرای پروژه‌های عمرانی رقم خورده است

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های عمرانی یزد اظهار کرد: در سخت‌ترین شرایط هستیم با وجود این اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری در جریان است و کارکنان شهرداری با اقدامات خود نگذاشته‌اند فعالیت‌های عمرانی شهر زمین‌گیر شود.

وی افزود: نقدی بودن هزینه پرداخت مصالح و خدمات ساختمانی، تلاطم دائم و روزانه قیمت‌ها، گرانی دستمزد استادکار و کارگر از جمله مشکلات این روزهاست و پیمانکاران برای شرکت در مناقصه‌ها بسیار تردید دارند به طوری که برای اولین بار زمانی که فراخوان مناقصه اعلام می‌شود در برخی موارد هیچ پیمانکاری حاضر به پذیرش اجرای پروژه نیست.

عباسی هرفته با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی موجب لغو یا تعطیلی پروژه‌های عمرانی نشده است، تاکید کرد: از معدود شهرهایی هستیم که همچنان پروژه‌های عمرانی در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش شورای شهر و شهرداری بر این موضوع است که با توجه به نیاز شهر به زیرساخت‌های عمرانی و همین طور گره خوردن معیشت بخش قابل توجهی از شهروندان به طور مستقیم یا غیرمستقیم به فعالیت‌های عمرانی، اجرای این پروژه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه پیدا کند.

کد خبر 452596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.