نصراصفهانی: خلاء قانونی تشکیل شورایاری‌ها رفع شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مردم باید بدانند که هزینه‌های زیادی برای نگهداشت شهر می‌شود و بخش عمده این هزینه‌ها برعهده مدیریت شهری است به‌طور مثال شهروندان تنها بخشی از هزینه بلیت اتوبوس و مترو را پرداخت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی امروز _جمعه نهم آبان ماه ۹۹_ در شصتمین نشست از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی اصفهان فردا که با حضور جمعی از منتخبین شورای معتمدین مناطق شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل شورای محلی به رشد و توسعه شهر کمک می‌کند اما وزارت کشور برای تشکیل شورایاری‌ها مجوز لازم را تنها به تهران داده که امیدواریم این خلأ قانونی رفع شود.

وی با بیان اینکه سطح توقع شهروندان همراه با توسعه شهر درحال افزایش است که در این شرایط باید با همدلی و هم افزایی مسائل را دنبال و مشکلات را رفع کرد، افزود: باید شهر را با ویژگی‌های موجود مدیریت و شعار مشارکت شهروندان در امور شهر را محقق کرد که یکی از مسیرهای تحقق این مهم، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم ایجاد توسعه پایدار شهری، تصریح کرد: نمی‌توان بدون توجه به حقوق آیندگان و صرفاً برای بهبود و توسعه زندگی خود، بسیاری از مسائل را نادیده بگیریم بنابراین باید شرایطی فراهم شود تا با همکاری و همفکری و به دور از حواشی به انجام اقدامات مطلوب در شهر فکر کنیم.

مسیر پویایی شهر در شرایط سخت کنونی ادامه دارد

وی افزود: شرایط سخت اقتصادی و شیوع کرونا می‌توانست بازدارنده انجام بسیاری از امور باشد اما تلاش شبانه روزی مدیران شهری، کارگران و پیمانکاران باعث شده شهر توقف نداشته باشد و مسیر پویایی خود را ادامه دهد.

نصراصفهانی با بیان اینکه با نظر دولت و از دهه ۶۰، شهرداری‌ها باید در جذب درآمد خودکفا و از یک نهاد دولتی به نهادی عمومی تبدیل می‌شدند، اظهار کرد: با این اتفاق شهرداری‌ها به سمت تعریف درآمد پیش رفته و برای داشتن قدرت مدیریت شهر به شیوه‌های مختلف کسب درآمد روی آوردند؛ بخشی از آن درآمدهای پایدار است که مستمر و انعطاف‌‬ پذیر بوده و امکان تغییر سالانه را دارد.

وی با بیان اینکه اکنون انضباط مالی خوبی در شهرداری حاکم بوده و تعاملات شهری و بین شهری به نحو مطلوبی دنبال می‌شود، تاکید کرد: اگر امروز بیشتر پروژه‌های شهر فعال است، دلیل آن استفاده شهرداری از تمام ظرفیت‌های دولت است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در شهرداری اصفهان یک دوازدهم بودجه شهر متوجه مالیات بر ارزش افزوده به عنوان تنها منبع درآمد از سوی دولت است، تصریح کرد: باید منابعی برای تحصیل درآمدهای شهرداری پیش‌بینی شود.

معتمدان محلی مسائل شهر را با مردم در میان بگذارند

وی از معتمدان محلی درخواست کرد که مسائل را به طور جدی با مردم در میان بگذارند و افزود: مردم باید بدانند که هزینه‌های زیادی برای نگهداشت شهر می‌شود و بخش عمده این هزینه‌ها برعهده مدیریت شهری است به‌طور مثال شهروندان تنها بخشی از هزینه بلیت اتوبوس و مترو را پرداخت می‌کنند.

نصراصفهانی با بیان اینکه روزانه ۴۵ میلیون متر مربع مساحت شهر نظافت و سه هزار و ۷۰۰ هکتار فضای سبز شهر نگهداری می‌شود، گفت: شهرداری موظف به حفظ و توسعه فضای سبز در شهر است، البته باید نسبت به پرداخت حق و حقوق شهر اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم شهر باید با امید و نشاط زندگی کنند، اظهار کرد: باید در موضوع محرومیت‌زدایی به طوری گام برداریم که منطقه محروم نداشته باشیم و حداقل‌های زندگی مطلوب برای شهروندان در تمام مناطق فراهم شود.

کد خبر 452546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.