یک واحد قصابی متخلف در طرقرود نطنز پلمب شد

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز گفت: در راستای حفظ و حراست سلامت عمومی جامعه، یک واحد قصابی متخلف در طرقرود نطنز به علت کشتار غیر مجاز دام پلمب شد.

سیامک رضوان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شناسایی و پلمب یک واحد قصابی متخلف در این شهرستان که به صورت مخفیانه اقدام به کشتار غیر مجاز دام کرده بود، خبر داد و اظهار کرد: در بازرسی‌های انجام شده از سوی کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی این شبکه از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی شهرستان نطنز از این واحد صنفی یک لاشه گوسفند بدون لیبل و مهر دامپزشکی که خارج از کشتارگاه کشتار شده بود کشف شد.

وی افزود: بعد از بازرسی انجام شده از این واحد قصابی و کشف لاشه گوسفند فاقد مهر و لیبل با هماهنگی با دادستان و اخذ دستور قضائی واحد مذکور پلمب و پرونده آن جهت رسیدگی‌های بعدی به دادگستری شهرستان نطنز ارجاع شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نطنز خاطر نشان کرد: گوشت‌های عرضه شده در قصابی‌ها باید از کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی تهیه شود؛ در کشتارگاه‌ها نیز دام‌های کشتار شده باید قبل، حین و بعد از کشتار تحت بازرسی و کنترل دقیق بازرسان بهداشتی قرار گیرد تا از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو، هاری، سل و برسلوز جلوگیری شود.

رضوان‌گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم که فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضا محصول دقت کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ به کارشناسان این شبکه اطلاع دهند.

کد خبر 452429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.