لوله‌گذاری سه کیلومتر از مسیر هدایت آب‌های سطحی رضوانشهر

شهردار رضوانشهر گفت: از آذرماه سال ۱۳۹۶ تاکنون برای هدایت آب‌های سطحی این شهر حدود سه کیلومتر لوله‌گذاری شده است.

مازیار صفایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اجرای سه کیلومتر لوله‌گذاری هدایت آب‌های سطحی در خیابان‌های شهید بهشتی غربی، شهید شکوری، شهید نباتی، وحدت، انتظام، شهید اوحدی، کوچه پامچال دو و در دو نقطه از خیابان امام خمینی (ره) که دچار بیشترین مشکلات آبگرفتگی بودند انجام شده است.

وی افزود: در این شهر خیابان وحدت با بیشترین مشکل آبگرفتگی مواجه بود که در حال حاضر اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی در این خیابان و کوچه پامچال با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

شهردار رضوانشهر عنوان کرد: از سال ۱۳۹۶ تاکنون مدیریت شهری مشکل آبگرفتگی بیش از ۶۰ درصد معابر شهر رضوانشهر را رفع کرده است.

صفایی خاطرنشان کرد: کانال فومنات از سد سنگر آغاز می‌شود و انتهای آن در رضوانشهر قرار دارد. لایروبی این کانال جزئی از وظایف شهرداری بوده و به صورت مداوم یا موردی در فصل‌های بهار، پاییز و زمستان به صورت دستی یا با استفاده از ماشین آلات بیل بکهو، بیل زنجیره‌ای و لاستیکی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: رودخانه شفارود از داخل شهر رضوانشهر عبور می‌کند و در هنگام بارندگی شدید اگر جریان آب کنترل نشود دچار طغیان شده و وارد شهر می‌شود. در زمان هشدار ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان، شهرداری با آب منطقه‌ای برای باز کردن سردهنه‌های زمین‌های کشاورزی هماهنگی و همکاری لازم را انجام می‌دهد تا شهر دچار آبگرفتگی نشود.

شهردار رضوانشهر خاطرنشان کرد: زمانی که ستاد مدیریت بحران دو وضعیت جوی نارنجی و قرمز را اعلام می‌کند. در وضعیت نارنجی حدود ۲۴ نفر از نیروهای خدمات شهری، موتوری و یک شیفت اضافه از پرسنل آتش نشانی و در وضعیت قرمز مدیریت شهری به همراه همه نیروها در حال آماده‌باش قرار می‌گیرند.

به گزارش ایمنا، رضوانشهر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 452369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.