سرقت هزاران سند محرمانه پارلمان سوئد و بانک‌های اروپایی

هزاران سند محرمانه مربوط به پارلمان سوئد و بانک‌های اروپایی که توسط یک شرکت امنیتی سوئدی محافظت می‌شد، توسط هکرها به سرقت رفته است. این شرکت سوئدی مسئولیت حفاظت از داده‌ها و اطلاعات محرمانه بسیاری از مراکز حساس جهان از جمله برخی مراکز هسته‌ای را برعهده دارد.

به گزارش ایمنا، شبکه خبری یورونیوز با انتشار خبر سرقت هزاران سند محرمانه مربوط به پارلمان سوئد و بانک‌های اروپایی توسط هکرها، افزود: مسئولان شرکت امنیتی اینترنتی سوئدی موسوم به «گانِبو» (Gunnebo) روز سه شنبه (روز گذشته) با اعلام این مطلب که این شرکت قربانی یک حمله سایبری شده است، خبر به سرقت رفتن اطلاعات حساس و طبقه بندی شده را تأیید کرد.

مسئولان شرکت امنیتی سوئدی گانِبو اعلام کردند که اطلاعات به سرقت رفته‌ای که این شرکت مسئولیت حفظ و امینی آن‌را برعهده داشته است، مربوط به پارلمان سوئد و برخی از بانک‌های اروپایی بوده است.

یک سخنگوی این شرکت امنیتی اینترنتی در این باره به این شبکه خبری اروپایی این حمله را برای این شرکت «بی نهایت تأسف بار» توصیف کرد و افزود که هکرها در این حمله به خوبی سازماندهی شده بودند.

بنابراین گزارش شرکت امنیتی گانِبو متخصص در ایجاد درگاه‌های امن اینترنتی است که مشتریان بسیاری در سراسر جهان دارد از جمله بسیاری از نیروگاه‌های هسته‌ای، بیمارستان‌ها و فرودگاه‌ها.

یورونیوز با اشاره به اینکه این اتفاق در ماه اوت گذشته رخ داده و اکنون خبر آن رسانه‌ای شده است، این موضوع باعث خدشه دار شدن نام این شرکت امنیتی سوئدی گردیده.

این رسانه اروپایی در ادامه می‌افزاید: آنچه که در ماه اوت گذشته درجریان این حمله سایبری ربوده شده، درمجموع حدود ۱۹ گیگا بایت اطلاعات بعلاوه ۳۸ هزارا فایل بوده است.

یورونیوز ادامه داد: این اطلاعات شامل موارد حفاظتی پارلمان سوئد، طرح‌های ایمنی مربوط به حداقل دو بانک آلمانی و اطلاعات مربوط به دفتر جدید «آژانس مالیاتی سوئد» در استکهلم بوده است.

بنابراین گزارش این شرکت امنیتی سوئدی در آنزمان ناچار به خاموش کردن سرورهای خود شد.

کد خبر 452231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.