اصفهانی‌ها تا ۵ روز آینده از تردد غیرضروری بپرهیزند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اتخاذ تمهیداتی برای کنترل آلودگی هوا در پنج روز آینده، گفت: شهروندان به ویژه گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی و تنفسی، سالمندان و کودکان از تردد غیرضروری و فعالیت ورزشی در فضای آزاد خودداری کنند.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی استان مبنی بر تشدید آلودگی هوا در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلانشهر اصفهان تا پنج روز آینده، اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی اصفهان در این مدت استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها ممنوع است و در جلسه اخیر مدیریت بحران مقرر شد اداره حفاظت محیط زیست بر همه صنایع و نیروگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت نظارت شبانه روزی و کنترل ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید فعالیت واحدهای آلاینده و کوره‌های گچ و آجر در محدوده‌های شهر اصفهان و برخوار را متوقف کند، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست موظف است لیست صنایع آلاینده را به سازمان صمت ابلاغ کند تا در زمان آلودگی هوا از فعالیت آنها جلوگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سوزاندن بقایای گیاهی در معابر و فضای سبز شهری و اراضی کشاورزی ممنوع است، افزود: شهرداری اصفهان نیز باید از تردد اتوبوس‌های شهری آلاینده در این مدت جلوگیری کند.

شیشه فروش به جلوگیری از تردد وسایل نقلیه فاقد برگه معاینه فنی اشاره و خاطرنشان کرد: پلیس راهور با خودروهای آلاینده، کامیون‌ها و موتورسیکلت‌های آلاینده و فاقد برگه معاینه فنی برخورد قانونی می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، سوخت گاز در منازل و ادارات را یکی از منابع انتشار آلودگی هوا دانست و اضافه کرد: شرکت گاز باید نظارت‌ها را بر روند استانداردسازی موتورخانه واحدهای اداری و تجاری و مسکونی افزایش دهد.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: هم اکنون با توجه به شیوع کرونا کلاس‌های درس، غیرحضوری برگزار می‌شود و ورود به پارک‌ها و تفرجگاه‌ها ممنوع است اما به شهروندان به ویژه گروه‌های حساس مانند بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، سالمندان و زنان باردار توصیه می‌کنیم که از تردد و سفرهای غیرضروری و فعالیت ورزشی در فضای آزاد خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بر ضرورت استفاده از ماسک تاکید کرد و گفت: همه مردم باید برای حفظ سلامتی در برابر کرونا و آلودگی هوا از ماسک استفاده کنند.

کد خبر 452213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.