ارزش صادرات استان اصفهان از یک میلیارد دلار فراتر رفت

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: میزان صادرات استان اصفهان، طی ۷ ماهه امسال سه میلیون و ۳۶۸ هزار و ۵۳۷ تن و به ارزش یک میلیارد و ۶۶ میلیون و ۳۱۵ هزار دلار بوده که به مقصد ۸۵ کشور جهان صادر شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرکات استان اصفهان، رسول کوهستانی پزوه اظهار کرد: میزان صادرات استان اصفهان، طی هفت ماهه امسال سه میلیون و ۳۶۸ هزار و ۵۳۷ تن و به ارزش یک میلیارد و ۶۶ میلیون و ۳۱۵ هزار دلار بود که به مقصد ۸۵ کشور جهان صادر شده است.

وی افزود: ۱۱۱۰ قلم کالا از گمرکات استان اصفهان در طول هفت ماهه نخست سال جاری صادرات وجود داشته است که عمده آن‌ها، محصولات و مصنوعات بوده که در واحدهای تولیدی استان پردازش، فرآوری و تولید شده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: مهمترین کالاهای صادراتی استان اصفهان چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن به ارزش ۵۰۸ میلیون و ۸۷ هزار دلار و با سهم ۴۸ درصد، محصولات پتروشیمی به ارزش ۱۷۷ میلیون و ۶۶۸ هزار دلار با سهم ۱۷ درصد، فرش به ارزش ۴۲ میلیون و ۲۷۴ هزار دلار با سهم ۴ درصد، محصولات شیمیایی آلی به ارزش ۳۲ میلیون و ۳۶۲ هزار با سهم ۳ درصد و محصولات لبنی به ارزش ۳۱ میلیون و ۳۴۰ هزار دلار با سهم ۳ درصد بوده‌اند.

کوهستانی پزوه با اشاره به اجرای پروتکل بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: محصولات صادراتی استان اصفهان در طی این مدت، به ۸۵ کشور جهان صادر شده است که مهمترین کشورهای هدف صادراتی این به کشورهای عراق، چین، افغانستان، امارات و تایلند است. میزان صادرات استان اصفهان به کشور عراق ۲۸۸ میلیون دلار، چین ۱۵۰ میلیون دلار، افغانستان ۱۴۶ میلیون دلار، امارات ۱۳۸ میلیون دلار و تایلند ۴۹ میلیون دلار ثبت شده است.

کد خبر 452145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.