سندروم داون خطر مرگ ناشی از کرونا را ۱۰ برابر افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد بزرگسالان مبتلا به سندروم داون بیشتر از دیگران در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری کرونا قرار می‌گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تاثیر سندروم داون (Down syndrome) بر بیماری کرونا، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها داده‌های سلامت ۸.۲۶ میلیون بزرگسال را که چهار هزار و ۵۳ نفر آن‌ها به سندروم داون مبتلا بودند، ارزیابی کردند. ۶۸ نفر از افراد که به سندروم داون بودند در طول انجام مطالعه جان خود را از دست دادند. ۲۰.۳ آن‌ها به دلیل بیماری کرونا، ۱۴.۴ درصد آن‌ها بر اثر ذات الریه و ۶۵.۳ درصد دیگر نیز به دلایل دیگر فوت کردند.

محققان پس از در نظر گرفتن عواملی مانند سن، جنسیت، قومیت، شاخص توده بدنی، اقامت طولانی مدت در مراکز مراقبتی و مبتلا بودن به بیماری‌های زمینه‌ای مانند زوال عقلی یا بیماری مادرزادی قلبی به این نتیجه رسیدند که سندروم داون خطر مرگ ناشی از کرونا را ۱۰.۳۹ برابر و خطر بستری شدن در بیمارستان را ۴.۹۴ برابر افزایش می‌دهد.

یافته‌هایی از این قبیل دارای اهمیت زیادی است، زیرا معمولاً مبتلایان به سندروم داون جزو افراد آسیب‌پذیر در برابر بیماری کرونا در نظر گرفته نمی‌شوند، در صورتی که این بیماری با اختلال عملکرد سیستم ایمنی، بیماری مادرزادی قلبی و آسیب‌های ریوی مرتبط است که این بیماری‌ها خطر ابتلا به بیماری کرونا و مرگ ناشی از آن را افزایش می‌دهد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که سندروم داون یکی از عوامل خطرآفرین ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا است.

به گفته محققان نمی‌توان گفت که بین سندروم داون و بیماری کرونا یک رابطه علت و معلولی وجود دارد، زیرا عوامل دیگر نیز بر این مورد تاثیرگذار است. باید مطالعات بیشتری در این زمینه انجام شود تا نتایج به دست آمده مورد تایید قرار گیرد.

نتایج این مطالعه در مجله the Annals of Internal Medicine منتشر شده است.

کد خبر 452103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.