انتقاد به حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در افتتاح بخشی از کارخانه سیمان ری

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران گفت: یکی از منابع مهم آلودگی هوای پایتخت فعالیت کارخانه سیمان است که هم تولید آلودگی می‌کند و هم منظر شهر را بر هم زده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن خلیل‌آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در جلسه امروز (سه‌شنبه) این شورا در مورد آلودگی هوای تهران اظهار کرد: ۴۰ درصد از آلودگی‌ها مربوط به صنایع آلاینده در تهران و اطراف آن بوده و یکی از آنها کارخانه سیمان است که هم تولید آلودگی می‌کند و هم طبیعت و منظر شهر را از بین می‌برد. از همه مهم‌تر فعالیت این کارخانه در افزایش آلودگی شهر تهران بسیار خطرناک است. هفته گذشته با وجود حضور رئیس سازمان محیط زیست بخشی از کارخانه مجدداً افتتاح شده است.

وی ادامه داد: در حالی که بخش عمده‌ای از آلودگی شهر تهران از این ناحیه است حضور پر طمطراق رئیس حفاظت محیط زیست به چه معناست؟ به شهردار درباره لزوم تعطیلی این کارخانه با توجه به افزایش آلودگی هوای تهران و موضوع شیوع کرونا هشدار می‌دهم.

همچنین احمد مسجد جامعی با اشاره به تذکر حسن خلیل آبادی درخصوص فعالیت کارخانه سیمان و مشکلاتی که برای این منطقه ایجاد کرده، گفت: با وجود کارخانه‌های صنعتی متعدد، می‌توان یک موزه صنعتی افتتاح کرد. در زمانی که این صنایع در ری ساخته شده است شرایط امروز را نداشته است. امروز ری و شمیران رویکرد گردشگری زیارتی پیدا کرده‌اند و جا دارد موزه میراث فرهنگی صنعتی در آن منطقه باشد.

وی ادامه داد: در تهران بیش از ۵۰ موزه و حتی خانه موزه وجود دارد. اما این موزه‌ها اصلاً فعال نیستند و تعداد بازدیدکنندگان برخی در سال به تعداد انگشتان دست است. ما بیش از ۵۰ فضا در اختیار داریم که می‌تواند یک هویت مدیریت شهری ارائه کند. موزه‌ها دائماً در حال افزایش است بدون آنکه بهره برداری داشته باشد و با وجود هزینه زیاد برای آن‌ها منشأ تأثیر نیستند.

کد خبر 452003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.