شهرداری برای هر سفر با مترو تا ۱۲ هزار تومان یارانه می‌دهد

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی اصفهان گفت: هزینه هر سفر با مترو در حال حاضر با تعداد ٣٠ هزار نفر مسافر ١٤ هزار تومان می‌شود که به‌طور متوسط شهرداری برای هر بار استفاده هر شهروند ١٠ تا ١٢ هزار تومان آن را به‌صورت یارانه پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پورمحمد شریعتی‌نیا در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: در خیلی از کشورها بیماری کرونا و جلوگیری از پیشروی آن تنها یک وظیفه مهم اجتماعی است اما در کشور ما جدا از وظیفه اجتماعی یک وظیفه دینی نیز بر جا می‌گذارد که با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، حق‌الناس زیرپا گذاشته می‌شود لذا شهروندان را به رعایت بیشتر موازین بهداشتی دعوت می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: کمیسیون اقتصادی یکی از کمیسیون‌های مهم شورای شهر است که ٧٠ درصد لوایح و طرح‌های مصوب شورای شهر در آن بررسی و تصویب می‌شود به همین دلیل طرح‌ها از نظر اقتصادی و مالی مهم هستند و اعضای این کمیسیون باید فعال‌تر باشند و مسائل و لوایح را دقیق و منظم بررسی کنند. مجموعه اقدامات مالی، اقتصادی و بهای خدمات در کمیسیون اقتصادی مصوب شده و سپس در جلسه علنی شورا اعلام وصول می‌شود.

رئیس کمیسیون حقوقی اقتصادی گردشگری شورای اسلامی اصفهان با اشاره به افزایش ترافیک شهری در دوران شیوع کرونا تصریح کرد: در همان روزهای اولی که بحث شیوع ویروس کرونا مطرح شد مبلغ قابل توجهی به میزان ۱۰ میلیارد تومان برای پیشگیری از شیوع کرونا اختصاص دادیم تا شهرداری آن را برای ضدعفونی خیابان‌ها، محلات و اماکن عمومی استفاده کند.

وی با بیان اینکه متروی اصفهان با وجود کاهش تعداد مسافران ناشی از شیوع کرونا با جابجایی روزانه ۳۰ هزار نفر در اختیار شهروندان است، اضافه کرد: هزینه هر سفر با مترو در حال حاضر با تعداد ٣٠ هزار نفر مسافر ١٤ هزار تومان می‌شود که به‌طور متوسط شهرداری برای هر بار استفاده هر شهروند ١٠ تا ١٢ هزار تومان آن را به‌صورت یارانه پرداخت می‌کند.

پیشرفت مناسب ابرپروژه‌های شهری

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی اصفهان با نوید پیشرفت مناسب پروژه‌های بزرگ شهر که در حال انجام است، گفت: افتتاح نمایشگاه بین‌المللی وجهه و آبروی اصفهان است که ١٤ آبان‌ماه بهره‌برداری خواهد شد؛ پروژه‌ای که برای اجرای آن بودجه‌ای به مبلغ ۲۲۵ میلیارد تومان صرف شده است.

شریعتی‌نیا گفت: از دیگر پروژه‌های بزرگ شهری اصفهان پروژه سالن بین‌المللی اجلاس سران است که از سال ٩٠ عملیات اجرای آن شروع شده و برای ساخت آن ٧٠٠ میلیارد تومان صرف شده است؛ تقریباً ٦٠ تا ٧٠ درصد این پروژه در سال‌های گذشته اجرا شده و ٣٠ درصد نیز برای سال جاری باقی مانده که قرار است پس از اتمام در اوایل سال ۱۴۰۰ بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه احداث سالن اجتماعات گلستان شهدا هدیه‌ای به خانواده شهدای اصفهان است، گفت: مبلغ ٨٦ میلیارد تومان هزینه بهره برداری از این سالن برآورد شده که قرار بود هزینه‌های احداث میان بنیاد شهید، دولت و شهرداری تقسیم شود اما بیشتر هزینه بر عهده شهرداری بود.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی اصفهان ادامه داد: شهرداری با اجرای رینگ چهارم ترافیکی پروژه‌ای ریسک‌پذیر را قبول کرده و مبلغی به میزان ٦٠٠ تا ٧٠٠ میلیارد تومان برای اجرای آن برآورد شده است. هم اکنون مجموعه پل‌های سردار سلیمانی در کنار کارخانه قند با اعتبار ١٢٨ میلیارد تومان درحال اجراست.

دولت به فلات مرکزی کشور توجه ویژه کند

شریعتی‌نیا خاطرنشان کرد: امیدواریم که مسئولان دولتی حقابه اصفهان و گاوخونی را اختصاص دهند زیرا با بارگذاری‌های اضافی در حوضه زاینده‌رود سالانه حدود یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون متر مکعب بیش از حد از آب زاینده‌رود استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه افت شدید آب‌های زیرزمینی باعث می‌شود تا این ذخایر خالی شده و شهرها دچار فرونشست‌های متعدد شود، ادامه داد: اگر به وضع تالاب گاوخونی رسیدگی نشود حتماً به یکی از منابع آلاینده حاوی ریزگردها تبدیل خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان افزود: در اصفهان ۳۸ میلیون مترمربع فضای سبز وجود دارد که باید برای تأمین اکسیژن و زیبایی شهر سالانه ۸۵ هزار مترمکعب آبیاری شوند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین خواسته شورا و همچنین مردم اصفهان از مسئولان مرتبط در دولت توجه ویژه به فلات مرکزی و اختصاص حقابه شهرستان است.

کد خبر 451974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    با سلام لطفا یا واگن های مخصوص خانم ها را حذف کنید یا از ورود انها به واگن های دیگر جلوگیری کنید