رشد اقتصادی چین در دوران کرونا

این روزها که مردم در سراسر جهان با مشکلات ناشی از شیوع بیماری کووید -۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنند، اقتصاد چین با سرعت رو به بهبودی نهاده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشور چین که به عنوان منشأ ظهور ویروس کرونا در جهان شناخته شده، اولین کشوری است که در مسیر بهبود وضعیت اقتصادی حاصل از بیماری کووید -۱۹ هدایت شده است. مقامات رسمی این کشور، با وجود تراکم زیاد شهرهای آن توانستند با موفقیت کروناویروس جدید را در ماه مارس مهار و به سرعت فعالیت در کارخانه‌ها و مراکز تجاری را آغاز کنند.

اگرچه این روزها، اغلب شهرهای جهان رکود اقتصادی کرونایی را تجربه می‌کنند، اما چین به واسطه فعالیت دوباره کارخانه‌ها و افزایش تولید تجهیزات ایمنی شخصی و صادرات آن به سایر کشورهای دنیا با رشد چشمگیر اقتصاد مواجه شده است.

البته همه چیز به همین خوبی پیش نمی‌رود؛ اگرچه ویروس کرونا در چین به سرعت مهار شد و همین امر زمینه را برای رشد اقتصادی کشور فراهم آورد، اما وضعیت سایر کشورهای جهان، همچنان مقامات رسمی این کشور را در خصوص سرعت گرفتن دوباره شیوع بیماری در میان مردم نگران کرده است.

دولت محدودیت‌های اعمال شده برای سفر و تجارت را به طور کامل از میان برداشته است اما کارکنان دولت همچنان برای ورود به محل کار خود، از نظر ابتلاء به علائم کرونا مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

هفته گذشته و پس از اینکه ۱۲ مورد جدید مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در کلان‌شهر چینگ‌دائو شناسایی شد، مقامات محلی به سرعت واکنش نشان دادند و از حدود ۱۰ میلیون نفر از مردم شهر، تست کرونا گرفتند. این رویداد در حالی اتفاق افتاد که به مدت دو ماه پی در پی هیچ گزارشی از انتقال ویروس کرونا در کشور چین ارائه نشده بود و به همین دلیل، یک بار دیگر نگرانی‌های دولت چین از موج بعدی شیوع بیماری افزایش یافت.

اقتصاددانان استدلال کرده‌اند که با وجود اقدامات شدید ضد کرونایی در چین، پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد این کشور بسیار زودتر از زمان ممکن بهبود یابد و در مسیر رشد قرار گیرد. این در حالی است که تحلیلگران بخش خصوصی ادعا کرده‌اند که ۳۰ درصد مردم، یعنی بیش از ۱۳۰ میلیون نفر، دست کم به طور موقت شغل خود را از دست داده‌اند و این احتمال وجود دارد که ۲۵ میلیون نفر از آن‌ها برای همیشه بیکار شوند.

کد خبر 451866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.