قیمت نان فانتری تا پایان سال تغییر نخواهد کرد

رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی حجیم و نیمه حجیم با بیان اینکه به رغم افزایش قیمت نان، قیمت نان فانتزی تغییری نکرده است، گفت: اگرچه فعالان این صنف تقاضای افزایش قیمت داشته‌اند اما هنوز به نتیجه دقیقی نرسیده‌ایم و به نظر می‌رسد تا پایان سال افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

علی اکبر جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به رغم افزایش قیمت نان، قیمت نان فانتزی تغییری نکرده است. با توجه به نوسانی که در بازار مواد اولیه تهیه نان فانتزی وجود دارد هزینه‌های تولید افزایش یافته و قیمت‌های کنونی برای تولید کنندگان این فرآورده صرفه اقتصادی ندارد.

وی افزود: آرد دولتی نیز با درصدهای متفاوتی در اختیار کارگاه‌های پخت نان فانتزی قرار می‌گیرد. ۵۰ تا ۹۰ درصد آرد کارگاه‌های مختلف توسط دولت تأمین می‌شود اما این موضوع باعث توقف تولید نشده است.

رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی حجیم و نیمه حجیم گفت: مردم بیش از این توان پرداخت جریمه گرانی‌ها را ندارند. اگرچه فعالان این صنف تقاضای افزایش قیمت داشته‌اند اما هنوز به نتیجه دقیقی نرسیده‌ایم تا بررسی‌های لازم انجام شده و پیشنهاد افزایش قیمت به مسئولان ارائه شود اما به نظر می‌رسد تا پایان سال افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

جهانگیری با بیان اینکه قیمت آرد دولتی هر کیلو ۵۸ هزار تومان است، اظهار کرد: کارگاه‌هایی که آرد مورد نیازشان به صورت دولتی تأمین نمی‌شود، به ناچار باید این آرد را با قیمت بیشتری در بازار آزاد تهیه کنند.

وی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا بر فروش همه محصولات در دنیا تأثیر گذاشته و نان فانتزی نیز مستثنی نبوده است.

کد خبر 451799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.