وظیفه اصلی یک هنرمند این است هنر را به زبان ساده ارائه کند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اینکه سرژ آواکیان به عنوان یک هنرمند دارای تحصیلات عالیه با توجه به تبار ارمنی اش می‌توانست در مغرب زمین سبب خیر شود، اما او به ایران بازگشت، چه نتیجه‌ای جز دوست داشتن شهر و کشورش می‌تواند داشته باشد؟

به گزارش ایمنا به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، محمدجواد حق شناس در مراسم بزرگداشت هنرمند فقید سرژ آواکیان گفت: امروز برای بزرگداشت شخصیتی هنرمند، استادی دانش‌پژوه و پرکار به دور هم جمع شده‌ایم تا یاد و نام او را بزرگ و گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه باید قدردان و ارزش‌گذار جایگاه هنرمندان باشیم، گفت: اگر بخواهیم ملتی بزرگ، ماندگار و سرافراز در تاریخ باشیم، هیچ راهی جز این نداریم که وظیفه خود را در قبال جایگاه بزرگ هنرمندان به درستی تعریف کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه سرژ آواکیان هنرمندی بود که نزدیک به شش دهه از عمر خود را صرف گسترش هنر، تحقیق و آموزش و برقراری ارتباط منطقی با جامعه کرد. تصریح کرد: وظیفه اصلی یک هنرمند اینست که بتواند هنر را به زبان ساده ارائه دهد تا همه آحاد جامعه بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و این کار بسیار سختی ست چراکه این هنرمند به نوعی هنر را ترجمه و بازخوانی می‌کند.

حق شناس ادامه داد: یک هنرمند سوای از اینکه هنر را می‌شناسد، باید برای نمونه صنعت را هم بشناسد و در عین حال باید یک جامعه شناس برجسته هم باشد. اگر یک گرافیست جامعه را نشناسد، چگونه می‌تواند پیام خود را با هنر خود به جامعه منتقل کند؟

وی اظهار کرد: این گرافیست باید تاریخ این جامعه را هم بشناسد تا متوجه سیر تحولات و چگونگی شکل گرفتن این جامعه باشد. اگر گرافیست اینها را نداند، قطعاً موفق نخواهد بود. یک گرافیست علاوه بر آنکه باید جامعه شناس باشد و تاریخ و فرهنگ جامعه خود را بشناسند، باید یک روانشناس هم باشد. او باید بداند که روانشناسی اجتماعی مردم او چه چیزی را می‌پسندد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در خصوص جایگاه سرژ آواکیان اظهار کرد: اگر امروز در مورد آثار سرژ آواکیان به عنوان کسی که ترجیح داد پس از پایان تحصیلاتش در انگلستان، به ایران بازگردد و میهن خود را فراموش نکرد و صدها شاگرد را تربیت کرده و رئیس گروه گرافیک دانشگاه هنر بوده است سخن می‌گوئیم، او را نماد یک انسان آرمان‌خواه وطن دوست می‌دانیم.

کد خبر 451562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.