تشکیلات خودگردان عادی‌سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

تشکیلات خودگردان فلسطین دیشب (جمعه شب) با صدور بیانیه‌ای، عادی‌سازی مناسبات میان سودان و رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گروه‌ها و جریان‌های مختلف فلسطینی این توافق خفت بار را به شدت محکوم کرده و آن را خیانت به فلسطین و نقض اجماع عربی دانستند.

در همین راستا، تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن این توافق، تاکید کرد که عادی سازی روابط سودان با رژیم صهیونیستی مغایر با قطعنامه‌های اجلاس سران عرب و طرح صلح عربی است.

این تشکیلات بیان کرد که کسی حق ندارد به اسم ملت و آرمان فلسطین سخن بگوید. عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را که سرزمین فلسطین را اشغال کرده، به شدت محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است که تحقق صلح و سازش عادلانه و جامع باید با تکیه بر قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی محقق شود تا در نهایت منجر به پایان اشغال فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی شود.

تشکیلات خودگردان اعلام کرد که رهبران فلسطینی تصمیمات لازم را برای حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین اتخاذ خواهند کرد.

از سوی دیگر، جنبش حماس نیز این توافق خفت بار را به شدت محکوم کرد.

حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که ملت قهرمان فلسطین، امت اسلامی و عربی و آزادگان جهان در کمال تعجب خبر عادی‌سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی را دریافت و آن را محکوم کردند.

این جنبش تصریح کرد که ما این توافق خفت‌بار را که به هیچ وجه با تاریخ و گذشته سودان به عنوان یکی از حامیان اصلی فلسطین و آرمان و مقاومت فلسطین همخوانی ندارد، محکوم می‌کنیم.

جنبش حماس ملت قهرمان سودان را به مخالفت قاطع با این توافق خفت‌بار فراخواند و گفت چنین توافقی نه تنها منفعتی برای این کشور ندارد، بلکه آن را بیش از پیش به سمت نابودی می‌کشاند و رژیم اشغالگر صهیونیستی را بر ملت سودان و ثروت‌های آن مسلط می‌گرداند.

حماس همچنین تاکید کرد که این توافق خفت بار، به منافع امت ضربه می‌زند و موجب تفرقه آن می‌شود.

این جنبش ملت سودان را به مخالفت قاطع با تمامی شیوه‌های عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و هرگونه روابط با آن دعوت کرد.

کد خبر 451490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.