فعال‌سازی کد برون شهری برای ناوگان بار و مسافر برون شهری

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل بار درون شهری شهرداری اصفهان گفت: پیگیری‌های دوساله این سازمان برای فعال‌سازی کد برون شهری جهت ارائه خدمات معاینه فنی به ناوگان بار و مسافر برون شهری مشابه ناوگان درون شهری به ثمر نشست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید طهماسبی در بازدید مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به همراه مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و هیئت همراه از مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه سنگین شهرداری اظهار کرد: یکی از منابع آلاینده مهم و شاخص در کلانشهرهای کشور مربوط به ذرات معلق با قطر کمتر از دو و نیم میکرون است که می‌تواند ناشی از فرایندهای احتراقی در منابع متحرک به ویژه در خودروهای دیزل باشد.

وی افزود: از آنجایی که سازمان‌های حمل و نقل بار شهرداری‌ها متولی ساماندهی تمامی ناوگان حمل و نقل بار درون شهری در شهرهای کشور هستند، در راستای کمک به کاهش آلودگی هوای ناشی از تردد خودروهای دیزل، سازمان حمل و نقل بار شهرداری اصفهان در سال ۱۳۹۶ اقدام به سرمایه گذاری و راه‎اندازی اولین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین باربر و مسافربر در شهر اصفهان کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل بار درون شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین و فضای مناسب و تجهیزات مکانیزه به‌روز، این مرکز قابلیت ارائه خدمات به همه ناوگان سنگین اعم از درون و برون شهری را دارد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان این بازدید پس از پیگیری‌های مستمر دو ساله سازمان مدیریت حمل بار شهرداری اصفهان جهت فعال‌سازی کد برون شهری برای ارائه خدمات معاینه فنی به ناوگان بار و مسافر برون شهری مشابه ناوگان درون شهری، قول مساعد برای دادن مجوز برون شهری به مرکز معاینه فنی شهرداری داده شد.

کد خبر 451486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.