هوشمندسازی فرایندهای مالی شهرداری مشهد در مسیر شفافیت

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد گفت: هوشمندسازی فرآیندهای کاری مالی، درآمد و املاک اولویت اول و اصلی این دوره مدیریت شهری است.

به گزارش ایمنا، رضا خواجه نائینی در آئین بهره‌برداری از سامانه یکپارچه املاک و مستغلات شهرداری مشهد، اظهار کرد: یکی از تأکیدات ما شفاف سازی است اما برای تحقق آن باید به سمت هوشمندسازی فعالیت‌ها حرکت کنیم زیرا این دو موضوع با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی سامانه‌های هوشمند از جمله سامانه یکپارچه املاک و مستغلات، افزود: باعث افتخار است که ارتباط سامانه‌های املاک، شهرسازی و درآمدی در این دوره رقم خورده است و امیدواریم بزودی با رفع چالش‌های فنی و اداری پیش رو ارتباط سامانه مالی نیز به صورت کامل برقرار شود.

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد تاکید کرد: ثبت سیستمی وضعیت مالی ملک در شهرداری موضوعی پیچیده و دنباله دار است که در این زمینه هم به نتایج قابل قبولی دست پیدا کردیم و امیدواریم از دهه فجر امسال ثبت وضعیت مالی املاک در سامانه یکپارچه به صورت سیستمی انجام شود که تحقق این امر موجب جلوگیری از امکان تخلف و فساد احتمالی در این حوزه خواهد شد.

وی تصریح کرد: سرعت ثبت و تکمیل اطلاعات در سامانه یکپارچه املاک و مستغلات شهرداری باید به گونه‌ای باشد که بتوان گزارش ماهیانه و قابل دفاعی از پیشرفت عملکردی آن ارائه کرد.

خواجه نائینی ادامه داد: هوشمندسازی فرآیندهای حوزه درآمدی نیز پیشرفت محسوسی داشته و تا ماه آینده تمامی درآمدهای نقدی، غیر نقدی و تهاتری حوزه درآمد به صورت سیستمی ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه تک برگی کردن اسناد همه املاک و مستغلات متعلق به شهرداری از دیگر اقدامات مهمی است که به سمت آن گام برداشتیم، افزود: باوجود سختی این کار به دلیل به قدمت برخی اسناد و مسائل حقوقی و بین دستگاهی که در این زمینه وجود دارد، موفق شدیم تاکنون صدها سند ترک برگ مربوط به املاک را از اداره ثبت اسناد دریافت کنیم و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد به اهمیت حذف صلح نامه‌های دستی از فرآیندهای سازمان زمین و مسکن اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و اهتمام جدی که همکاران ما در این موضوع دارند، اکنون بخش عمده‌ای صلح نامه‌های شهرداری با اشخاص حقیقی و حقوقی صرفاً به صورت سیستمی صادر می‌شود و این قول را می‌دهم که تا پایان فعالیت این دوره دیگر هیچ صلح نامه‌ای به صورت دستی تنظیم و صادر نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه قراردادها نیز تغییرات قابل توجهی صورت گرفته و با تأکیدات اعضای شورای اسلامی شهر و شخص شهردار مشهد قراردادهای تمامی سازمان‌ها و مناطق باید در سامانه قراردادها ثبت در دسترس عموم قرار داده شود.

کد خبر 451468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.