هزار پایان‌نامه علوم شناختی تحت حمایت قرار گرفت

حدود هزار پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوی حمایت شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت در حوزه‌های علوم شناختی بیش از ۵۰ مرکز علمی و دانشگاهی موفق شدند با حمایت ستاد این تعداد پایان نامه را در رشته‌های زبان شناسی شناختی، روانشناسی شناختی، توانبخشی شناختی، آموزش و پرورش شناختی، نگاشت مغز، مدل سازی، هوش مصنوعی، رباتیک شناختی، فناوری شناختی، علوم اعصاب شناختی و نیز شناخت اجتماعی را ارائه و از آن دفاع کنند.

توجه به علوم و فناوری‌های شناختی به دلیل تأثیر مستقیم آن بر زندگی افراد جامعه به سرعت رو به افزایش است و این امر را در میزان رشد فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی به همراه افزایش ابزارها و کاربردهای این دانش می‌توان مشاهده کرد.

بررسی یافته‌های تخصصی نشان می‌دهد نتایج علمی و کاربردی علوم و فناوری‌های شناختی نقش بسیار پررنگ‌تری در تحول آینده جوامع ایفا خواهند کرد. برای دستیابی به پیشرفت و بهره‌مندی از حوزه علوم شناختی، تسهیل و سرعت بخشیدن به کسب و تولید علم روز آمد، توسعه و به کارگیری فناوری‌های شناختی متناسب با شرایط و نیازهای ملی و همچنین تربیت نیروی انسانی محقق چندین وجهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ستاد توسعه علوم شناختی برای تحقق اهداف و سیاست‌های راهبری این حوزه، حمایت از طراحی و اجرای مطلوب طرح‌های پژوهشی و توسعه فناوری در راستای اولویت‌های کشور، ایجاد دوره‌های دانشگاهی، رساله‌های دکتری و کارشناسی ارشد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کنفرانس‌های تخصصی به همراه شرکت فعال در مجامع علمی بین المللی به موازات توسعه زیر ساخت‌های پژوهشی – آموزشی را با جدیت پیگیری می‌کند.

این ستاد در سال‌های اخیر برای تحقق اهداف و سیاست‌های تعیین شده از حدود هزار پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه‌های مرتبط با علوم شناختی حمایت کرده است و روند تشویق برای فعالیت علاقه مندان در این حوزه همچنان ادامه دارد.

با توجه به ماهیت حوزه علوم شناختی، حمایت‌های ستاد به گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر پشتیبانی از فعالیت‌های علمی محققان و استادان متخصص در علوم و فناوری‌های شناختی، موجبات مهاجرت علمی محققان رشته‌های مربوطه فراهم شود.

آشنایی آحاد افراد جامعه با علوم و فن آوری‌های شناختی و دستاوردهای علمی و عملی آن، زمینه ساز افزایش به کارگیری آن‌ها، رفاه فردی و اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی انسان می‌شود.

کد خبر 451458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.