پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه اجرای ساماندهی گذر حمام نقاشی

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه اجرای سنگ فرش محوطه بیرونی حمام نقاشی واقع در محله سفلی خبر داد.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تلاش مدیریت شهری بر این است که با اجرای طرح‌های زیرساختی، زیبایی بصری مطلوب‌تری در سطح شهر ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده شهروندان از سنگ‌فرش و بهبود منظر شهری و پیاده محور شدن معابر استقبال می‌کنند، افزود: از مزایای انجام سنگ‌فرش خیابان‌های اطراف آثار تاریخی و فرهنگی این است که خودروها کندتر حرکت کرده و خودروهایی که نیاز به تردد از آن مسیر دارند، در صورت لزوم از مسیر جایگزین استفاده کنند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: این وضعیت باعث کاهش تردد در محدوده آثار تاریخی و فرهنگی شده و فقط افرادی که ناگزیر به تردد در محدوده این مکان‌ها هستند، از مسیرهای منتهی به این گونه اماکن عبور کنند؛ بنابراین باید زیرساخت‌های گردشگری را در این منطقه که از آثار تاریخی قابل توجهی همچون حمام نقاشی با قدمت ۶۰۰ ساله، نیز برخوردار است، تقویت کرد.

وی گفت: نوع مبلمان شهری در محدوده این آثار را باید در سطح کف و جداره‌ها تغییر داد تا فضای شهری سرزنده، پویا و مطلوبی را برای تعاملات اجتماعی و فرهنگی شهروندان و عاملی برای جذب گردشگران ایجاد کرد.

قاسمی با بیان اینکه حمام نقاشی در محله علیا واقع شده که حدود ۶۰۰ سال قدمت دارد و از مهمترین و زیباترین جاذبه‌های این منطقه محسوب می‌شود، تصریح کرد: بنای تاریخی حمام نقاشی از سمت غرب به وسیله گذر شهدای مسجد علی به خیابان مسجد علی، از سمت جنوب با گذر شهید اعتباری به خیابان ۲۲ بهمن، از سمت شرق با گذر توحید به خیابان اباذر و از سمت شمال با گذر شهید اصغر زاده به خیابان جی غربی می‌رسد.

وی تاکید کرد: حمام نقاشی با ارزش تاریخی، بنای نسبتاً قابل قبولی به لحاظ کیفیت است و فضاهای شهری در جوار خود دارد که قابلیت تبدیل شدن به مجموعه‌ای جهت گردشگری را دارد، از این رو جهت ارتقا کیفی محلات و به عنوان پروژه محرک جهت توسعه بافت فرسوده در محله سفلی و علیا، برای حرکت و رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، محور فرهنگی، گردشگری و آئینی بین دو محله پیش‌بینی شده است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه اجرای عملیات احداث سنگ فرش محوطه بیرونی حمام نقاشی یک هزار و ۱۰۰ مترمربع است که هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بر داشته است، اظهار کرد: پروژه اجرای سنگ فرش محوطه بیرونی حمام نقاشی پیشرفت ۴۰ درصدی دارد، البته اجرای این طرح خود یکی از ماندگارترین و تأثیر گذارترین طرح‌های عمرانی شهری این منطقه در راستای ارتقا سطح سیما و منظر این مکان تاریخی به شمار می‌آید.

وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری طرح سنگ فرش محوطه بیرونی حمام نقاشی به اتمام رسد.

کد خبر 451455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.