حجم استقبال کودکان و نوجوانان، حس شیرین تشکیل خانواده صنعت تصویر را به ما داد

علیرضا تابش، دبیر جشنواره کودک، بیانیه خود را در مراسم اختتامیه این جشنواره قرائت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین اختتامیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان امروز - دوم آبان - برگزار شد. علیرضا تابش، دبیر این جشنواره در این مراسم بیانیه‌ای به شرح زیر قرائت کرد:

"کودکان و نوجوانان عزیز، والدین و گرامیان حاضر در خانه و هنرمندان تلاشگر سینمای کودکان و نوجوانان؛ به عنوان دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در برابر شما ایستاده‌ام تا مراتب تشکرم را از همراهی و هم‌قدمی‌تان را در مسیر دشوار برگزاری اولین جشنواره سینمایی آنلاین تاریخ ایران، اعلام کنم.

برای رسیدن به این نقطه، تردیدهای زیادی داشتیم؛ مسیری را باید می‌پیمودیم که بسیاری قدم گذاشتن در آن را غیرممکن می‌دانستند. امروز با این حجم از استقبال کودکان و نوجوانان کشور از جشنواره، حس شیرین تشکیل خانواده‌ای بزرگ با نام خانواده صنعت تصویر و برگزاری باشکوه چهارمین المپیاد فیلم سازی نوجوانان، خستگی ما را از بین برد.

این مراسم را افتتاحیه مسیری می‌دانیم که می‌تواند به هم بستگی خانواده سینما از یک سو و تقویت ارزش‌های جامعه از سوی دیگر بیانجامد. اگرچه گزارش تحلیلی افتخارآمیز این دوره از جشنواره را همکارانم اعلام خواهند کرد، بنا ندارم سخنانم را مثل گذشته با گزارش جشنواره گذشته ادامه دهم و می‌خواهم برنامه‌ای از اتفاقات پیش رو به شما بدهم.

با توجه به ظرفیت سامانه‌های پخش ویدئو درخواستی، بی تردید از این پس سینمای کودک و سامانه‌های نوین فصل جدیدی از روابط متقابل را آغاز خواهند کرد؛ پلتفرم‌ها می‌توانند به طور مستقیم، نظر مخاطبین را به گوش سینماگران برسانند. همه ما باید تلاش کنیم فاصله میان نگاه بزرگسالان و کودکان از آنچه که وجود دارد، کمتر شود. داوری سراسر کودکان در این دوره و افزایش قابل توجه داوران کودکان و نوجوان، باعث شگفتی بسیاری از ما اهالی صنعت تصویر شده است.

باید بیش از پیش به شما مخاطبانمان گوش فرا دهیم و از شما بیاموزیم؛ هر قدم نخستی کمی‌ها و کاستی‌های خود را دارد. بسیاری ظرایف و نکات فنی در دنیای مجازی بود که تا پیش از این قابل تشخیص نبود. می‌شد با تسلیم در برابر کرونا، جشنواره سی و سوم کودکان و نوجوانان را تعطیل کنیم؛ با این حال وظیفه خود می‌دانستیم که در کنار قهرمانان سلامت، نقش خود را در زنده نگه داشتن امید و نشاط در بین مخاطبان انجام می‌دادیم.

اکنون با اشتیاق به سال‌های آینده چشم دوخته‌ایم تا با عبور از بحران شیوع ویروس کرونا، شکل جدیدی از جشنواره‌های ترکیبی آنلاین و فیزیکی را تجربه کنیم. دو چالش "من نقش اول" و "به نظر من"، به دلیل استقبال قابل توجه مخاطبان ادامه خواهد داشت تا بتوانیم امتداد شعار جشنواره را در روزهای آینده هم شاهد باشیم. "

کد خبر 451383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.