اختصاص تجهیزات جدید به بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل به چهار دستگاه سی تی اسکن جدید تجهیز شد همچنین دومین دستگاه تست اختصاصی کووید ۱۹ طی یک ماه آینده به دانشگاه تحویل داده می‌شود تا برای مقابله با کرونا مجهز باشیم.

سید علیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بیمارستان‌های نقوی کاشان و امام حسن (ع) آران و بیدگل به دو دستگاه سی‌ تی اسکن مجهز شده‌اند و دو دستگاه سی تی اسکن دیگر نیز در هفته‌های آتی به بیمارستان‌های شهید بهشتی کاشان و ثامن‌الائمه (ع) آران و بیدگل اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تشخیص زودهنگام کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: دومین دستگاه تست اختصاصی کووید ۱۹ طی یک ماه آینده به دانشگاه تحویل داده می‌شود و با ایجاد زیرساخت‌های آن در آینده نزدیک این دستگاه فعال خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه در گذشته بیماران نیازمند خدمات سی‌تی اسکن به ناچار باید به سایر بخش‌ها مراجعه می‌کردند، افزود: بخش درمان شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از ابتدای گسترش بیماری کووید ۱۹ در طول این مدت در کنار کمک‌های گسترده خیران و مردم، مورد توجه ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است.

وی با اشاره به اقدامات مختلف در زمینه تجهیز و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی درمانی در کاشان و آران و بیدگل، توضیح داد: اختصاص سه دستگاه پیشرفته برای جراحی‌های مغز و اعصاب و ارتوپدی، دستگاه‌های جدید پلاسما فرز، oct برای جراحی چشم در بیمارستان متینی، تنفس مصنوعی با عنوان "اکمو"، دیالیز بیماران کرونایی با عنوان crrt، تانک اکسیژن، دستگاه اکسیژن‌ساز و تأمین اعتبار یک دستگاه اکسیژن‌ساز جدید از جمله اقدامات وزارت بهداشت برای منطقه کاشان است.

مروجی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲۰ میلیارد ریال وسایل تجهیزاتی در قالب ۵۵ قلم شامل یک هزار مورد تجهیزات اعم از تخت، پمپ سرم، برانکارد، الکترو شوک، دستگاه دیالیز رادیولوژی، سونوگرافی، ماموگرافی، وسایل اتاق عمل و مراقبت‌های ویژه ICU به دانشگاه علوم پزشکی کاشان تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی، راه‌اندازی بیمارستان‌های ثامن‌الائمه (ع) و امام حسن (ع) آران و بیدگل و بقیه‌الله الاعظم (عج) کاشان، رفع نیازهای عمرانی مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی و سایر بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه، امکانات رفاهی مورد نیاز دانشجویان و ساخت خوابگاه‌ها بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی کاشان اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اضافه کرد: یک بخش بزرگ مراقبت‌های ویژه ICU با عنوان مگا ICU در بخش جنرال اورژانس بیمارستان شهید بهشتی کاشان راه‌اندازی شد، نصب ۱۵ دستگاه جدید ونتیلاتور و مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای آماده‌سازی این مرکز اختصاص یافته است.

کد خبر 451236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.