شهرداری‌ها نیازمند مدیران خلاق و مبتکر هستند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: شهرداری از بدو تاسیس در ۱۱۰ سال پیش به عنوان یک نهاد غیردولتی مشغول به کار بوده‌ و این نهاد به افرادی در راس امور نیاز دارد که خلاق بوده و با ایده و فکر نو به مدیریت شهری بپردازند.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد صبح امروز در جلسه با شهرداران استان اردبیل اظهار کرد: شهرداری‌ها از بدو تأسیس در ۱۱۰ سال پیش به عنوان یک نهاد غیردولتی مشغول به کار هستند و این نهاد به افرادی در رأس امور نیاز دارد که خلاق بوده و با ایده و فکر نو به مدیریت شهری بپردازند، از این رو در وضعیت کنونی به جای مدیران گلخانه‌ای به مدیران کاربلد و خلاق و مبتکر نیازمند هستیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه جهش و توسعه شهری با نگاه نو امکان‌پذیر است، اضافه کرد: امروزه جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بخش‌های مختلف شهری و استفاده از طرح‌ها و ایده‌های نو برای کسب درآمدهای پایدار و مستمر از جمله مهم‌ترین ارکان برای توسعه شهری بسیار با اهمیت است و در کنار آن فعال‌سازی خیرین شهرساز در تأمین بخشی از زیرساخت‌های شهری می‌تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود.

وی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای انسانی در شهرداری‌ها عنوان کرد: برای تبدیل وضعیت نیروهای فعال در شهرداری‌ها بخشنامه‌ای آماده کرده بودیم که متأسفانه ابطال شده بود و هم‌اکنون نیازمند مجوز از امور استخدامی‌ها است و به جد پیگیر این موضوع و رفع مشکل نیروهای شهرداری و تبدیل وضعیت آنها هستیم.

استخدام دهیاران امکان‌پذیر نیست

جمالی‌نژاد اضافه کرد: در خصوص استخدام دهیاران نیز این موضوع توسط دولت در چنین وضعیتی که دولت‌ها به فکر چابک‌سازی هستند، امکان‌پذیر نیست؛ چرا که استخدام ۳۷ هزار دهیار توسط دولت با چابک‌سازی دولت مغایر خواهد بود، اما می‌توان اقداماتی انجام داد که دهیاران با طیب خاطر بیشتر و امنیت شغلی بهتر و بیشتر از قبل به کار خود ادامه دهند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تشریح کرد: از جمله کمک‌هایی که از طرف دولت می‌تواند برای شهرداری‌ها انجام یابد ارائه تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها بوده و در کنار آن برای توسعه ماشین‌آلات شهرداری‌ها نیز به دنبال امضا تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم و در استان اردبیل نیز تفاهم‌نامه‌ای با کامیون‌سازی مشگین‌شهر انجام خواهیم داد.

وی با انتقاد از حضور نیافتن مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان اردبیل گفت: سازمان همیاری شهرداری‌ها یکی از مهم‌ترین سازمان‌ها در یاری‌رسانی به شهرداری‌ها است و باید مدیران این سازمان در جلسه کنونی حاضر می‌شدند و اگر سازمان همیاری شهرداری‌ها پویا و پیگیر باشد، یاری‌رسان بسیار مناسبی برای شهرداری‌ها خواهد بود.

منبع: فارس

کد خبر 451233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.