آمارنامه سال ۹۸ شهرداری اصفهان رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب آمارنامه شهری اصفهان و کتابچه بودجه شهرداری اصفهان صبح امروز _پنجشنبه یکم آبان ماه ۹۹_ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صادقیان امروز_ پنجشنبه یکم آبان ماه ۹۹_ در آئین رونمایی از دو کتاب آمارنامه شهر اصفهان که به مناسبت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت آمار ریشه در تاریخ بشری دارد، از زمانی که انسان برای داشتن زندگی بهتر با برنامه‌ریزی تصمیم گرفت مجبور به استفاده از آمار بوده است؛ از این رو آمار و برنامه‌ریزی به مرور با یکدیگر رشد کردند و در آینده نیز برای بهبود زندگی بشر ارتقا خواهند یافت.

وی افزود: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه انسانی شهرداری اصفهان نیز به واسطه تکالیف قانونی خود و همچنین نیاز به برنامه‌ریزی و شفاف‌سازی برای شهروندان از سال ۸۷ تاکنون هر سال کتاب آمارنامه را منتشر می‌کند که البته در این مدت به مرور غنی و کامل‌تر شده است.

صادقیان با بیان اینکه کتاب آمارنامه شهرداری منبع معتبری برای مراکز علمی، پژوهشگران و سازمان‌های اجرایی است، افزود: آمارنامه سال ۹۸ شهرداری اصفهان نیز امروز رونمایی شد که شامل ۲۲ فصل است و نسبت به سال گذشته دو فصل به آن اضافه شده که می‌تواند بخشی از نیازهای اطلاعاتی شهروندان، پژوهشگران و مدیران اجرایی را رفع کند و برای استفاده در برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و اقدامات شهری در استان و کشور مفید باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه انسانی شهرداری اصفهان ابراز امیدواری کرد: گستره استفاده از کتاب آمارنامه شهر اصفهان در سال‌های پیش‌رو برای تأمین داده‌های مورد استفاده افزایش یابد و در برنامه‌ریزی‌های استان از جایگاه و توجه ویژه‌ای برخوردار شود.

وی افزود: افرادی که از آمارنامه شهری اصفهان استفاده می‌کنند ایراد یا نقص در داده‌ها را برای غنی‌تر شدن آمارنامه در روزها و ماه‌های آینده از طریق درگاه‌های الکترونیکی شهرداری اصفهان یا سامانه ۱۳۷ به ما اطلاع دهند تا آمارنامه کامل‌تری در سال‌های آینده ارائه کنیم.

به گزارش ایمنا، آئین رونمایی همزمان از کتاب آمارنامه شهر اصفهان و کتابچه بودجه شهرداری اصفهان صبح امروز (پنجشنبه) در محل معاونت برنامه‌ریزی و توسعه انسانی شهرداری اصفهان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جمع خبرنگاران برگزار شد.

آمارنامه شهر اصفهان در ۲۰ فصل و بر اساس استاندارد ISIC یا طبقه‌بندی فعالیت‌های اقتصادی تدوین شده است که ماحصل مکاتبات و جمع‌آوری اطلاعات از ۶۰ ارگان اجرایی است.

همچنین امسال برای نخستین بار بین کلانشهرهای کشور بنا بر نیاز مدیریت شهری اطلاعات فصل ۲۰ و ۲۱ به مجموعه آمارنامه شهری اصفهان اضافه شده است.

کمیسیون آمار سازمان ملل متحد سال ۲۰۱۰ میلادی روز ۲۰ اکتبر برابر با "۲۸ مهرماه" را روز جهانی آمار نامگذاری کرد و این روز در ۱۰۳ کشور به رسمیت شناخته شد. در ایران نیز یکم آبان ماه روز ملی آمار و برنامه ریزی نامگذاری شده است.

کد خبر 451206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.