رومانی‌ در تلاش برای مهار موج دوم کرونا

مقامات ارشد کلوژ نپوکا، دومین شهر بزرگ رومانی، در تلاشند برای مهار موج دوم ویروس کرونا محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را بر مردم اعمال کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با آغاز موج دوم شیوع بیماری کووید -۱۹ و افزایش چشمگیر موارد ابتلا به ویروس، اغلب شهرهای رومانی اقدامات سختگیرانه‌ای را در پیش گرفته و بعضی نیز وضعیت قرنطینه اعلام کرده‌اند. هفته گذشته مقامات بخارست، پایتخت رومانی شهر را به طور کامل به حالت قرنطینه درآوردند و مشابه با ماه‌های اول ظهور ویروس کرونا، هر گونه رفت و آمد به شهر را ممنوع کردند. مقامات رسمی کلوژ نپوکا نیز با مشاهده آمار مربوط به شیوع بیماری و با پیروی از تصمیم پایتخت، تصمیم گرفتند تا چند روز آینده وضعیت اضطراری اعلام کنند.

گزارشات ارائه شده از سوی مرکز بهداشت شهرستان کلوژ نپوکا حاکی است که طی دو هفته اخیر، به طور میانگین به ازای هر هزار نفر جمعیت در شهر، تعداد ۵. ۲ مورد بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری شده است که این آمار از ابتدای ظهور ویروس کرونا تا امروز بی‌سابقه بوده است. در نتیجه این آمار، شهردار کلوژ نپوکا وضعیت قرمز اعلام کرده و از اعمال مقررات جدید خبر داده است. این مقررات مشابه با محدودیت‌های اعمال شده در بخارست خواهد بود و مواردی نظیر تعطیلی تمام مراکز عمومی، بسته شدن مدارس و دانشگاه‌ها و استفاده اجباری از ماسک در تمام مکان‌های عمومی برای افراد بالای پنج سال خواهد بود. علاوه بر این مقامات دومین شهر بزرگ رومانی در نظر دارند هر گونه فعالیت سینماها، سالن‌های تئاتر و رویدادهای فرهنگی را متوقف کنند و به کافه‌ها و رستوران‌ها اجازه ارائه خدمات خود به شهروندان را ندهند.

مقامات رسمی بخارست و کلوژ نپوکا هیچ سخنی از زمان پایان مقررات به میان نیاورده و تغییر وضعیت شیوع بیماری کووید -۱۹ را عامل تعیین‌کننده در تصمیمات بعدی دانسته‌اند. با توجه به سرعت انتشار ویروس کرونا در سراسر کشور رومانی پیش‌بینی می‌شود به زودی مقررات جدید در سایر شهرهای کشور نیز اعمال شود.

کد خبر 451158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.