چندین اثر خوب در بخش سینمای بلند جشنواره کودک داشتیم

داور سی و سومین جشنواره فیلم کودک گفت: بخش پویانمایی در جشنواره سی و سوم، بسیار قدرتمند ظاهر شد و چند اثر خوب بر جای گذاشت؛ همینطور چندین اثر بلند سینمایی خوب در این جشنواره اکران شد.

حمیدرضا مدقق، داور بخش مسابقه سینمای ایران سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، گفت: در بخش‌های مختلف، فیلم‌ها را مشاهده کردیم که بخش پویانمایی بسیار قدرتمند ظاهر شد؛ در سایر بخش‌ها، میانگین کیفیت آثار متوسط بود که این همانند سایر جشنواره‌های دنیاست. در بخش آثار بلند سینمایی، چندین اثر خوب داشتیم که متأسفانه ممکن است که به این زودی فرصت اکران پیدا نکنند.

وی افزود: در بخش وب سری، آثار جدیدی را مشاهده کردیم که محتوای آن، بیانگر توجه برگزارکنندگان جشنواره به شکل‌های جدید تولید فیلم و محتوا بود. در قسمت کرونا روایت هم تولیداتی مرتبط با شیوع ویروس کرونا مشاهده کردیم که در آن، واکنش‌های تازه و جدیدی نسبت به بیماری مشاهده کردیم. در همه این بخش‌ها برگزیده‌های خود را انتخاب کردیم که نتایج آن در روز اختتامیه اعلام خواهد شد.

مدقق در مورد اینکه آیا در گروه داوران، معیاری با توجه به بحث قدیمی "فیلم برای کودکان یا فیلم درباره کودکان" وجود داشته است یا خیر، خاطرنشان کرد: تولیدات سینمای کودک ایران، آنقدر زیاد نیست که جشنواره فیلم‌های درباره کودکان و برای کودکان را از یکدیگر جدا کنیم؛ با این حال این بحث قدمتی به اندازه جشنواره دارد. در این جشنواره، هر دو گروه فیلم را داشتیم و در هیئت داوران نیز برای معیار انتخاب با توجه به این بحث قدیمی صحبت‌هایی شد. با این حال برای اینکه بتوانیم فیلم‌هایی که برای کودکان هستند را از فیلم‌های درباره آنها جدا کنیم، نیازمند تولیدات قوی بیشتری در این حوزه سینما هستیم.

این منتقد سینما اظهار کرد: برخی از آثار افتخارآفرین سینمای ایران در دهه‌های گذشته، فیلم‌های منسوب به سینمای کودکان بودند؛ در سال اخیر فیلم خورشید مجید مجیدی را داشتیم که در جشنواره ونیز، به نمایش درآمده و جایزه گرفت. در این دوره از جشنواره، چند فیلم بلند سینمایی داشتیم که آثار خیلی خوبی بودند که نمی‌توانم آنها را نام ببرم. اگر این آثار اکران‌های عمومی پیدا کنند، توجه‌ها به آنها زیاد خواهد بود. در کنار آنها، در بخش انیمیشن نیز چندین کار بسیار خوب داریم که باعث خوشحالی است.

کد خبر 450985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.