آغاز عملیات اجرایی فاز سوم ساماندهی گذر گردشگری دردشت

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: عملیات عمرانی مسیر انتهایی گذر گردشگری دردشت و پیاده‌روسازی ضلع غربی چهارباغ خواجو در دستور کار منطقه سه قرار گرفت.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عملیات تکمیلی ساماندهی گذر تاریخی و گردشگری دردشت، اظهار کرد: آغاز عملیات فاز سوم کف‌سازی، بدنه‌سازی گذر دردشت به طول ۵۵۰ متر با آسفالت برداری در دست اقدام است.

وی افزود: فازهای قبلی گذر دردشت که از خیابان‌های مدرس و ابن‌سینا آغاز شده و در طول مسیر بازار دردشت تا مقبره سلطان بخت‌آغا ادامه داشت، اجرا شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ادامه داد: در مسیر فاز سوم این پروژه در حال اجرا، ابنیه‌های ارزشمندی مانند عصارخانه جماله و حمام شیخ بهایی وجود دارد.

وی ادامه داد: عملیات کف‌سازی شامل دو پوشش سنگ و بلوک فرش، کاهگل دیواره‌ها و کار کردن سنگ ازاره بوده و هزینه اجرایی آن حدود ۱۰ میلیارد ریال است.

کارگر با اشاره به پروژه پیاده‌روسازی خیابان چهارباغ خواجو، تصریح کرد: یکی از خیابان‌های نمونه شهر اصفهان در منطقه سه خیابان خاطره‌انگیز چهارباغ خواجو است که پیرایش شهری در آن انجام می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته عملیات سنگفرش، دیواره و کتیبه‌سازی ضلع غربی این خیابان حدفاصل مکینه خواجو تا خیابان عافیت به صورت پایلوت انجام شد و اکنون عملیات آواربرداری حدفاصل خیابان عافیت به سمت پل خواجو در دست اقدام است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به دیگر پروژه مرمتی منطقه سه تصریح کرد: در پی پیاده‌راه شدن چهارباغ عباسی، از گذرهای منتهی به این محور دو خیابان سید علیخان و آمادگاه است که مقرر شده عملیات سنگفرش آنها حدفاصل چهارباغ عباسی تا خیابان پاسداران انجام شود که اقدامات اولیه شامل تحویل زمین به پیمانکار شده است.

کد خبر 450984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.