۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱
مراسم شب زاون برگزار شد

در سی و سومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان برای پدر نقد سینمای اصفهان یادواره‌ای برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز سه شنبه - ۲۹ مهرماه - و در سومین روز از سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، به رسم سال‌های اخیر مراسم شب زاون قوکاسیان، هنرمند فقید و سرشناس اصفهانی برگزار شد.

در این برنامه گفت‌وگو محور که عطیه سلطانی آن را اجرا می‌کرد چند نفر از نزدیکان و محققین زندگی زاون قوکاسیان برای دقایقی در مورد وی صحبت کردند؛ همینطور سیاوش گلشیری، دبیر رویداد جایزه زاون قوکاسیان در جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در مورد هیئت داوران این دوره و فلسفه این جایزه صحبت کرد.

این برنامه شامل صحنه‌هایی از مراسم سال گذشته شب زاون، مراسم تدفین پیکر وی و مراسم رونمایی از تندیس وی بود و صحبت‌هایی از زاون قوکاسیان به همراه چندین عکس از دوران زندگی این سینماگر محبوب و مشهور اصفهانی برای عمومنمایش داده شد.

گفتنی است که از دوره سی و یکم جشنواره فیلم کودک، جایزه‌ای تحت عنوان جایزه ویژه زاون قوکاسیان به آن اضافه شده است که در دوره سی و یکم به فیلم ضربه فنی و در دوره سی و دوم به فیلم جادوگر کوچک رسید. هیئت داوران انتخاب برنده جایزه زاون قوکاسیان در جشنواره سی و سوم فیلم‌های کودکان و نوجوانان را سیدعلی مفضلی، انیماتور و مدرس انیمیشن، عزت‌الله پروازه، مستند ساز، لیلا پرویزی، مدرس و کارگردان تئاتر، مجتبی وطن خواهان، تدوینگر و مدرس سینما، و سیاوش گلشیری، داستان‌نویس و مدرس سینما تشکیل می‌دهند.

کد خبر 450957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.